Adıyaman Üniversitesinde Bologna Süreci Anlatıldı

Adıyaman Üniversitesinde Bologna Süreci Anlatıldı

Adıyaman Üniversitesinde Bologna Süreci ve Erasmus Değişim Programı hakkında akademik personele yönelik bilgilendirme toplantısı düzenlendi.

Dış İlişkiler Birimi tarafından düzenlenen toplantıya video konferans yöntemiyle bağlanan Bologna Süreci Uzmanı Sakarya Üniversitesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Mustafa TURAN,  “Bologna Süreci tanımı, görev tanımı, bugüne kadar süreçle ilgili yapılanlar, eksiklikler ve Ersamus Değişim Programı hakkında bilgi verdi.

Rektörlük Konferans Salonu’nda yapılan toplantıya, Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Selahattin BEKMEZ, Üniversitenin Bologna alt komisyon üyeleri, Erasmus bölüm koordinatörleri ile akademik personel katıldı.

Toplantının açılış konuşmasını yapan Adıyaman Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Selahattin BEKMEZ, “Erasmus Programının Avrupa ülkelerinin kendi aralarında öğrenci ve öğretim üyesi değişim programını kapsamaktadır. Farabi Programı ülkemizdeki üniversiteler arasında öğrenci ve öğretim üyesi değişimini kapsamaktadır. Önümüzdeki yıldan itibaren uygulamaya girecek olan Mevlana Programı ise OECD ülkelerinin ve diğer anlaşma yapılan herhangi bir ülkenin üniversiteleri ile Türkiye’deki üniversitelerin öğretim üyesi ve öğrenci değişim programı çerçevesinde farklı üniversitelerde ders alma veya öğretim üyesi ders verme hareketliliğini içermektedir. Mevlana Programı önümüzdeki yıldan itibaren başlamış olacaktır” dedi.

Bologna Sürecine de değinen Prof. Dr. Selahattin BEKMEZ; “Bu süreç Yüksek Öğretim Kurumu’nun önemsediği ve Üniversitemizin uluslararası tanınırlığı açısından gerçekten çok önemli bir süreçtir. Bu manada hepimizin üzerine düşeni yapması gerekmektedir” şeklinde konuştu.

Yrd. Doç. Dr. Mustafa TURAN, yükseköğretim alanında son yıllarda ortaya çıkan yeni değişimlerin ve Avrupa’da Bologna Süreci kapsamında hızlanan yeniden yapılanma çalışmalarının ve bunlara paralel olarak ülkemizde yaşanan gelişmelerin eğitim-öğretimde uyum ve güncelleme çalışmalarını zorunlu hale getirdiğini belirtti.

TURAN; “Bologna Sürecinin gerektirdiği değişikliklerin genel olarak öğrenciyi ve gereksinimlerini ön plana çıkaran yeterliliklere bağlı çıktı temelli bir anlayışı kapsamaktadır. Bu anlayışın temel amacı da verilen eğitim içeriğinin ve etkinliğinin evrensel ölçütlerde öğrencinin ve çalışma hayatının beklentilerini karşılamasıdır” dedi.

Toplantı, Yrd. Doç. Dr. Mustafa TURAN’ın, akademisyenlerin Bologna Süreci ve Erasmus Değişim Programı ile ilgili sorularını yanıtlamasıyla sona erdi.

 

İlk Yorumu Yap

Yorum Yap