İddialara Cevap!..
Bazı basın yayın organlarında
Adıyaman Üniversitesi Tıp Fakültesinde, kamu zararı oluştuğu iddiasıyla
yayınlanan haberlerde, Rektör, Rektör Yardımcıları ve Genel Sekreter nezdinde
Üniversitemiz tüzelkişiliği yıpratılmaya çalışılmaktadır. En temel basın ilkelerinin
göz ardı edildiği, asılsız, mesnetsiz ve gerçeğin çarpıtılarak verildiği
haberlerde, Adıyaman Üniversitesi Eğitim ve Araştırma Hastanesinin Sayıştay
tarafından gerçekleştirilen denetimler sonucu kamu zararının tespit edildiği
iddia edilmektedir.
Bilindiği üzere, Adıyaman
Valiliği ile Adıyaman Üniversitesi arasında imzalanan ?Ortak Kullanım ve
İşbirliği Protokolü? ile Adıyaman ilinde bulunan, Sağlık Bakanlığına ait
Adıyaman Devlet Hastanesi ile Adıyaman Üniversitesi Tıp Fakültesi Sağlık
Uygulama ve Araştırma Merkezinin birlikte kullanımı sağlanmıştır. Bu protokol
hükümlerine göre, birlikte kullanıma geçilen sağlık tesisleri, Bakanlık
tarafından, Bakanlığın tabi olduğu mevzuat uyarınca işletilir.
Bu
kapsamda, ortak kullanımdaki hastane döner sermayeleri, gerek bu protokol
gerekse, ?Sağlık Bakanlığına Bağlı Sağlık Tesisleri Ve
Üniversitelere Ait İlgili Birimlerin Birlikte Kullanımı Ve İşbirliği Usul Ve
Esasları Hakkında Yönetmelik? hükümlerine göre, ödenmekte. Bu bağlamda; Sayıştay Raporu incelendiğinde
İddia edilen kamu zararı Rektör, Rektör Yardımcıları ve
Genel Sekreterin eylem ve işlemlerinden dolayı değil ödemeye dayanak teşkil
eden Yönetmeliğin 26.10.2011 tarihinde
Danıştay 10. Dairesi tarafından
Yürürlüğünün durdurulması nedeniyledir.
Kaldı
ki Danıştay 10. Dairesinin 26.10.2011 tarihinde verdiği yürütmeyi durdurma
kararı, Sağlık Bakanlığınca yapılan itiraz üzerine Danıştay İdari Dava
Daireleri Kurulunun 20.11.2012 tarih ve YD İtiraz No: 2012/227 sayılı kararı
ile kaldırılmıştır. Sonuç olarak, haberde bahsedildiği gibi, mahkemece verilen
Yürütmeyi Durdurma kararı kaldırılmış olduğundan, Rektör, Rektör Yardımcıları
ve Genel Sekretere yapılan ödemelerde hukuka aykırılık da bulunmamaktadır. Bu
konu ile ilgili olarak, gerekli tüm açıklama ve itirazlar yapılmış olup,
Sayıştay?ın kesin hükmü beklenmektedir. Tek başına bu olgular dahi, haber
içeriğinin gerçeği yansıtmadığını, doğruluğu hakkında kesin bilgiler
edinilmeden haber yapıldığını ispatlar niteliktedir.
Ayrıca,
yukarıda bahsedilen Sayıştay denetimi, Üniversitemiz tüzelkişiliğinin işlemleri
bakımından değil, Sağlık Bakanlığı, Adıyaman İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel
Sekreterliğinin işlemlerine ilişkindir.Anılan Sayıştay denetiminde
ortaya çıktığı iddia edilen kamu zararı ise, henüz kesinleşmiş, Sayıştay ilamı
niteliği kazanmış bir kamu zararı değildir. Haber içeriğinde belirtilen Sayıştay raporu,
Sayıştay Kanununun 48.ve devamı maddelerinde yer alan, yargılamaya esas rapor
niteliğindedir. Bu rapor ve rapora karşı ilgililer tarafından yapılan
savunmalar sonrasında, Sayıştay?ca kesin hüküm verilerek kamu zararının varlığı
kesinlik kazanır. Rapor içeriğine karşı yapılan savunmaların Sayıştay
tarafından itibar görmesi durumunda, kamu zararının varlığından bahsedilemez.
Bu anlamda, haber içeriklerinde belirtildiği gibi, Sayıştay tarafından kamu
zararına ilişkin kesinleşmiş bir hüküm verilmemiş olup, süreç halen
işlemektedir.
Üniversitemizin Rektörü, Rektör
Yardımcısı ve Genel sekreterin eylem ve işlemlerine konu olmayan Sayıştay
Raporu nedeniyle, mesnetsiz ve gerçek dışı haberler Üniversitemiz
tüzelkişiliğine yönelik telafisi güç zararlar vermektedir.
Kamuoyuna saygıyla sunulur.
Adıyaman Üniversitesi Hukuk Müşaviri
İlk Yorumu Yap