Adıyaman Son Noktayı Koydu
Adıyaman Son Noktayı Koydu
“Tek Yürek Olarak Yolun Açılmasını Olarak İstemiyoruz”
AKALP Panelistleri: Yolun Açılmasını istemiyoruz
Milletvekilleri: Kamuoyunun sesini dinleyerek bizlerde yolun açılmasına yok diyoruz
Oda ve STK’lar: Yolun açılmasını asla istemiyoruz.
Adıyaman ve Malatya kamuoyunu merakla beklediği panel büyük bir katılımla gerçekleşti. Aylardır Adıyaman ve Malatya kamuoyu meşgul eden Malatya’nın Nemrut Dağı zirvesinden Adıyaman’a yol açma talepleri Adıyaman Kalkınma Platformu tarafından C.Tesi Ü.Ü. Rektörlük konferans Salonunda gerçekleştirilen “ Nemrut dağı, Ulaşım Sorunu ve Geleceği “ Konulu panel ile son buldu.
Kısa adı AKALP olan Adıyaman Kalkınma Platformu Malatya’nın Nemrut Dağı üzerinden Adıyaman’a yol açma talebi ile ilgili olarak düzenlenen panelin oturm başkanlığını Adıyaman Valisi Ramazan Sodan yaparken panelistler ise Adıyaman Üniversitesi Rektör V. Prof. Dr. Abuzer Yücel, ODTÜ Öğretim görevlisi Doç. Dr.Neriman Şahin, Adıyaman İl Genel Meclis Başkanı Nemci Baykan, Adıyaman Ticaret Sanayi Odası Başkanı Mustafa Uslu, Turizmcilerden Ahmet Bozkurt, Abdulkadir Özbek, ve yatırımcı Metin Acar’dan oluştu.
Adıyaman Kalkınma Platformu tarafından organize edilen “Nemrut Dağı, ulaşım sorunu ve geleceği” konulu panele panelin açılış konuşmasını gerçekleştiren Zeki Dişkaya” Ben sayın valimizle ilimizdeki sivil toplum kuruluşlarıyla herkesle istişare ettik ve sonuç şuydu; Adıyaman’ın bir adım ileriye gidebilmesi için herkes elinden geleni yapmaya hazırdır. Adıyaman’ın aleyhine olabilecek hiçbir şeye Adıyaman da yaşayan kimsenin imza atması söz konusu değildir. Şimdi bu kadar birlik bu kadar beraberlik havası var iken ve Adıyaman elindeki değerleri kaybetmemesi için hatta bunu daha da pekiştirebilmesi için davetimizi kırmadan bu konuda bugün bizlerle birlikte bugün bu salonda yer alan sayın valim sayın milletvekillerimiz ilimizin her kademesinde görev yapan herkese çok teşekkür ediyorum.
Burada panelistlerimizi bugün dinleyeceğiz. umarım verimli bir panel olur. Bilimsel olarak hadise ortaya konur. Eğer Adıyaman’ın lehine bir hadise varsa kimsenin bir şey demesine gerek yok. Sayın milletvekillerimiz bunu gözü kapılı imzalarlar. Bir şeyin daha altını çizmekte fayda görüyorum. bu konu sonuca bağlanıp bir kenara atılabilirdi ama bugün milletvekillerimiz, valimiz, yetkililerimiz herkes bir arada bu konuda ne yapabiliriz diye bir araya gelmişlerse ben Adıyaman Kalkınma Platformu olarak kendilerine şükranlarımı sunuyorum. Teşekkürlerimi bir borç olduğunu ifade etmek istiyorum. bu panelin hayırlara vesile olmasını diliyorum. Hayırlı olsun diyor hepinize çok teşekkür ediyorum.
Vali Sodan “ Turizm’de Çok Ciddi yatırımlarımı Var.Projeler devam ediyor”
Panelin oturum başkanlığını gerçekleştiren Vali Ramazan Sodan “ Bu toplantıyı düzenleyen Adıyaman Kalkınma platformu başkana ve yönetimine çok teşekkür ediyorum. Yine panelist olarak katılan konuşmacılarımıza da teşekkür ediyor ve toplantımızın ilimiz için hayırlara vesile olmasını diliyorum. 2006 yılından bu yana commegene geliştirme ve koruma projesi çalıştayı değerli hocalarımın çalışmalarıyla bir yol haritası çıkarıldı. Yol haritası ile ilgili bilgiler vermek istiyorum; ilimiz commegena krallığına ait tarihi eserlerine sahip ilimiz için büyük bir değer ve tarihi eserlerimiz bir bütün olarak sofraz’dan perre’ye karakuş tepesinden cendere köprüsüne, arsemia eski kale ve yine Osmanlı Selçuklu dönemine ait yapıtların hepsi ayrı ayrı kültür varlıkları. Kültür bakanlığımıza da teşekkür ediyorum. bu tarihi eserlerden dolayı ödeneklerini esirgememişlerdir. Yaklaşık olarak her 5,5 6 milyon TL’lik bir ödenek gelmekte. İlimizde başta nemrut dağının her iki tarafında hizmet verecek projeler uygulanacak. Karadut köyü yolu genişletme projesi var. Ayrıca asemia’dan nemrut’a bir yol yapılacak. Bunun için 2 milyon TL ödenek ayrıldı. Fakat ödenek noktasında bazı problemler mevcut. O problemler çözüldüğünde bu yolların yapımı için ihale yapılacak. Eski Kâhta Kalesi onarım projesi yapıldı. Onarımı ihale edildi. Onarımı yapılacak bunun akabinde tuz hanı restorasyonu sonuçlandıktan sonra restorasyonuna başlanacak. onunda ödeneği 4 milyon TL çıkmış hazır durumda. Bununla birlikte commagene koruma ve geliştirme projesi OPTÜ ve Neriman Şahin hanımın başkanlığında yürütülen projenin son çalıştayıda bugün yapıldı. O yapılan son yol haritasında da Besni sofraz baraj kenarını düzenlenmesi yine perenin karakuş cendere ta ki nemruta kadar giden bir yol haritası çıkardılar. Son olarak toplantımıza vesile olan Malatya valiliğinin bize bir önerileri olmuştu 4 Aralık 2009 da bir yazı ile bize bildirdiler bu yazıda Malatya valiliği nemrut heykellerinin dışında diğer bizim ören yerlerine ulaşmak istediklerini bu diğer tarihi eserlerden faydalanamadıklarını dolayısıyla bu iki il de gelir kaybının olduğunu böylelikle arsima yı cendere köprüsünü karakuş tepesini pereyi Adıyaman’ı tuz hanına varana kadar ziyaret etmek istediklerini dolayısıyla ulaşımdan dolayı gelir kaybı yaşanmaması adına bir bağlantı yoluyla bizim nemrut yoluna bağlanarak bu önerilen güzergâhları ziyaret etmek istediklerini dolayısıyla bu iki ilin turizm gelirlerinin artacağı her öneriye açık olduklarını hatta sincikten biraz daha uzak bir yol olduğunu ifade ettiler. Netice olarak bu önerileri kapsamında: önereceğiniz farklılıklarla daha da zenginleşerek bir iş birliği arzusundayız. Tarihin gizli gücünü bütün güzelliğini gün yüzüne çıkarabilmek turizm açısından bir çekim merkezi haline getirebilmesi turizm gelirlerinin artırılması için her türlü öneriye açık olduklarını beyan ettiler Malatya valiliği Adıyaman valiliğine göndermiş olduğu yazıda.
Gelişmeler bu şekilde devam etti fakat son dönemlerde bazı vatandaşlar arasında nemrut satılıyor mu? Nemrut Malatya’ya veriliyormuş gibi düşünceler oluşmuştu. Öyle bir durum söz konusu değil. Malatya valiliğinin böyle bir önerisi var. bu önerisi de turizm sektörü için bir iş birliği öneriyorlar. Amaç daha fazla turisti turizm bölgelerinde tutabilmek ne kadar fazla süre turist buralarda tutulursa o kadar kazanç sağlanmış olur. Tabi Malatya valiliğin ki sadece bir öneri burada bize düşen bu konuda mutabık kalmak ilimize düşen bir husus bunu burada değerlendirmeye açacağız. Değerlendirme sonucunun iyi olmasını diliyorum. “ dedi.
Doç. Dr. Şahin “Adıyaman’ın elindeki tek doğal kaynak turizmdir”
Panelistlerden ODTÜ Öğretim Görevlisi Doç. Dr. Neriman Şahin “ Bu yo ile ilgili görüşlerime geçmeden önce sayın valimin bahsettiği çalıştaydan bahsetmek istiyorum. Büyük gelişmeler var hem bu gelişmeler yo ile ilgili görüşleri etkileyecektir.
Commegene koruma ve geliştirme programı içerisinde, program içerisinde yolun birçok kısmı tamamlandı. Önümüzdeki yıl çok yeni bir hizmete kavuşmuş olacak Adıyaman ve Malatya için daha donanımlı ve keyifli bir yapı benzer şekilde nemrutun çevre düzenlemesi projesi tamamlandı. İPA’dan destek bekliyorduk ama Sanayi Bakanlığı yavaş davranıyor. Bunu da Kültür Bakanlığı kendi bütçesine alıp yapacağını söyledi. Önümüzdeki yıl yapılacağını düşünüyoruz. Çevre düzenlemesi projesini içinde şunlar var: tuvalet, bekçilerin kalacağı yerler ve en önemlisi ulaşımın ve birde engellerin rahatlıkla nemruta çıkabileceği bir proje var. Bu açıdan da bunları tamamlamak üzere olduğumuz nemrutun restore projesi içerisinde yer almakta uzun süreli bir işti. Bir yandan bunlar yapılırken Kültür Bakanlığı Adıyaman odaklı yönetim planı hazırlığı planı içerisindeyiz. 2006 yılından beri biz Adıyaman’da 150’ye yakın tescilli yapıyı inceledik. bunların içerisinden bir rota çıkardık bizim amacımız şu gelen turistin nemruta gidip bir gece kalmasın bu süreyi uzatalım bunu Adıyaman geneline yayalım Kahta ilçesi ve oradaki köylere de giderilsin. turist çok kalırsa kazancıda çok olur. Bundan da bütün il faydalanır bunun arkasındaki neden şuydu; Adıyaman Türkiye’nin az gelişmiş illerinden bir tanesi ve topraklarını kaybetmiş baraj vermiş, sanayide birazcık kıpırdama olsa da hala ekonomik düzey çok düşük ve 2006 dan buyana yaptığımız toplantılarda da bütün bu faktörler yanında Adıyaman’ın tek çıkış yolunun turizm olduğu noktasında güzergahın nerden başladığı çok önemli değil turist isterse direk Adıyaman’a gelir ama nemrut’u cendere köprüsünü arsemia ziyaret ettikten sonra turistleri Adıyaman merkeze çekerek tuz hanı ve perre’yi gezdirip oradan Besni sofraz’a yol üstü atmalı’da konaklama saplanıcak en son Fırat nehrinde küçük teknelerle gezilerle kızıl’in nehrine gidilecek oradan tekrar Adıyaman merkeze dönecek. Biz bu şekilde turistin 4 gece 5 gün misafir etmiş olacağız. Koordineli bir şekilde bu çalışmanın içerisindeyiz. Bundan sonraki projemiz bu platforma benzer bir Commagene Nemrut İzlene Platformu kurma kararı çıktı. Önümüzdeki 5 yıl içerisinde elimizdeki bütün bu dokümanları herkesle paylaşarak izleyecek gurubun neyi izleyeceği belli olmuş olucak yol konusuna gelince benim buradaki pozisyonum gereği fikir beyan etmem çok doğru olmaz en fazla yapabileceğim olumlu olumsuz yönlerini sizlere aktarmak milli parklarda uzun vadeli gelişme planları hazırlanır nemrut içinde 2002 yılında planlamaya başladı bu planlamanın içerisinde 5 tane merkezi kurum var teknik bir iş.
Bu yolun açılmasının faydası nedir zararı nedir? Şuanda da Adıyaman’a farklı kaynaklardan Adıyaman turist geliyor. GAP’a gelen turist buraya gelebiliyor buradaki farklılık eğer siz Adıyaman’da turizmin alt yapısını sağlayamamışsanız turistin büyük bir kısmı o taraftan gelip orada kalacaktır sizin burada karar vereceğiniz pozisyon Commagene Nemrut Koruma ve Geliştirme Projesinde bunu başarırsa Adıyaman o zaman Malatya’dakilerin ön gördüğü gibi turistlik yerler nemrut cendere karakuş sınırlı olmayacak bensiye kadar giden bir güzergâh sağlanmış olacak. gelen turist bütün bu güzergahları görerek gidecek. Bensi’ye kadar giden turistin geri Malatya’ya götürmek çok zor ama bütün bunlar önerdiğiniz şeyler gerçekleşirse ve bu rotalarımız gelişirse böyle olur şimdiki durumda ise diyelim ki bu yol açıldı Malatya Adıyaman’a göre güçlü durumda turistler Malatya’yı alternatif olarak gördüğünde siz mi öndesiniz Malatya’mı. Zamana yayarak çözmek lazım. Bir yandan da kimse kimseye bu yol açılamaz diyemez. Nemrut bütün ülkenin dünya miras alanıdır. Böylede düşünmek lazım bu yol sanıyorum bir şekilde açılacak ama bunu siz kendinizi hazır hissetiğiniz anda iyi bir zamanlamayı sağlıyarak lehinize çevire bilirsiniz bunun söylememedeki temelde şudur commagene nemrut projesinin amacındada bu mevcuttur. Adıyaman’ın elindeki tek doğal kaynak turizmdir, bu kıymetlidir ama bu kaynağı erken terk ederseniz elinizde başka bir şey kalmaz malatya’dan turist gelmesi sizin lehinize olur ama sizin buna kendinizi hazır hissetiğiniz zamanda.
Prof. Dr.YÜCEL” Nemrut dağı kadar önemli yerlerimiz mevcut”
AÜ Rektör v. Prof. Dr. Abuzer YÜCEL ise “ Ben her Urfa’ya gidildiğinde turunç Bozova ovalarını gördüğüm zaman Türkiye vatandaşı olarak gurur duyuyorum. bir Adıyamanlı olarak da kan ağlıyorum. GAP planı hazırlanırken baştan beri projenin içerisindeydim. 13 proje olarak belirlendi. 2 tanesi Adıyaman için ön görüldü bu süreç de bizim el birliği ile yapmamızdan kaynaklanan sonuçlardır. işin temelinde Adıyaman’ın sahipsizliği yatıyor uzun süredir gelişme planı yapılmış nemrut dağı için Malatya yolunun engellemeye kanuni olarak engellemeye hakkımız var aslında yolun yapılıp yapılmaması çok da önemli değil önemli olan bu ön görülen projelerin bir an önce yapılması ve gerçekleştirilmesi bununla beraber ilin gelişmesi gerekiyor ilin çıkış yolu sadece turizm değil tarımı asla ihmal etmeyin ama bu gidişle tarım ihmal ediliyor vaat edilen projelerin yarısını faaliyete geçirilmesi az önce sözünü ettiğim 2 projenin sadece çark barajı faaliyette pompaj sulama tesisleri yapıldı elektrikle sulama yapmak mümkün değil işin özünde Adıyaman ekonomik yapısı yatıyor Malatya otoban yapsa da uçak pisti yapsa da turistin gezeceği rahat edebileceği yer var ise mutlaka orada kalır. Birde bir yanlışımız Adıyaman da ki bu tarihi zenginliği sadece nemrut dağı olarak görüyoruz. Nemrut dağı kadar önemli yerlerimiz mevcut Urfa’ya sulama öncesi çok fazla turist gelmiyordu sulamayla beraber yerli ve yabancı turist akmaya başladı ve inanç turizmi Şanlıurfa da aldı başını gitti Adıyaman’dan bu yok nemrutla beraber diğer tarihi yerlerde turistlere kazandırıldığın da otobanda yapılsa gezeceği göreceği yerler Adıyaman olacaktır öngörülen yatırımların bir an önce yapılaması gerekiyordur. ” Dedi.
İl Genel Meclis BAYKAN” Verecek Bir Çakıl Taşımız Yok”
İl Genel Meclis Nemci BAYKAN” Bu Konuyu 4 kategoride ele almak lazım 1 ekonomi 2 tanıtım 3 hizmet 4 ulaşım dünyada 3 tane ana temeli vardır 1 tarım 2 sanayi 3 turizm bu ülkelerin milli servetlerinin zenginleştirir üzülerek söylüyorum bizim elimizde sanayide geriyiz tarımda sulama olmadığı için üretim yok elimizde kalan turizm bunu da gerektiği kadar tanıtamıyoruz gerektiği kadar bu tanıtımı yapmaz isek turist buraya çekemeyiz Adıyamanlı sanayicimiz 5 yıldızlı otel yaptı da turist Malatya’ya gitti Adıyaman da tanıtım yapıldı da turist gelmedi mi hizmetler verildi de turist Malatya’ya gitti bu eksikleri ne kadar erken tamamlarsak o zaman turist buraya çekeriz ilimiz tarihi ve kültürel varlıklarına ne kadar iyi tanıtırsak o kadar turist alırız Adıyaman’da otogara bir turist inse yer bilmiyor yön bilmiyor orda bir danışmanımız yok bu taşların yerine konmadığı sürece hale hazırda ki varlıklarımızla bir bir gider benim Malatya’ya verecek bir çakıl taşım bile yok ama benim gelecek olan turiste hizmetim var gelen turiste yeteri kadar kültürel varlıklarımızın anlatamıyoruz bugün turist gelmiyorsa gerekli hizmeti gerekli tanıtımı yapmamamızdandır Malatya ile kavgamız yoktur hepinize teşekkür ediyorum..
Turizmci Abdulkadir ÖZBEK” Yolun Açılması Sonumuz Olur”
Turizmci Abdulkadir ÖZBEK “Turistin gelememesinin sebebi ekonomiktir Malatya bize göre daha avantajlıdır. çünkü 2 yıldır yapımı devam eden hörük yolu yapımı bitmemiştir.Kahta-Adıyaman arasında ki yol sebebi ile 5 bin turist rezervasyonunu iptal etmek zorunda kaldı. Geçen yıl bu yılda aynı şeyleri yaşıyoruz maalesef ulaşım sorunu bizim mahvetmiştir.nemrut dağı dünyanın 8’nci harikası olmasına rağmen ekonomik sorunlardan dolayı hak ettiği yeri alamamıştır siz değerli yöneticilerimizin elinizden gelen çabayı göstermenizi talep ediyorum ve teşekkür ediyorum Malatya yolu açılmasın diyorum.” dedi
ATSO Başkanı USLU” Bizler ve kamuoyu Yolun Açılmasını istemiyoruz”
ATSO Başkanı Mustafa USLU “Şuan Gündemde Olan Malatya nemrut yolu konusundaki genel kaygı ve izlenimlerini sizlerle paylaşmak istiyorum Adıyaman’da 3 şey çok önemli tarım tekstil turizm tarım sulama sorunu ile karşı karsıya tekstilde ilerleme olsa da yeterli değil. her şeyde hayır diyecek halimiz yok daha geçenlerde %80 evet dedi bugünde hayır diyor işin ekonomik kısmından baktığımız zaman 60 kg ile 90 kg görüşüne benziyor Malatya bizden önde 1 den fazla 5 yıldızlı oteli var bizim yok en iyi hizmet nerdeyse turist oraya gitmek isteyecek Adıyaman’da turist daha fazla nasıl tuta biliriz bu konuşuluyor bütün tarihi yerleri turizm açarsak turist Adıyaman’da tutarız deniliyor bugün burada bu yol açılsın mı açılmasın mı netliğe kavuşturmamız gerekiyor bugün bu yolu açarsak kaybeden Adıyaman olur Adıyaman’da ki genel kanı bu %80 üzerinde yol açılmasın deniliyor çünkü bu şartlarda turist Adıyaman’da tutmamız mümkün değil biz ne zaman Malatya ile eş değer 60 kg 90kg çıkarsak ama bugün bu seviyeye çıkma imkanımız yok diye düşünüyorum hepinizi saygı ve sevgi ile selamlıyorum.”
Turizmci Ahmet BOZKURT” Yolun Açılmasını İstemiyoruz”
Turizmci Ahmet BOZKURT “ Bir Turizmci Olarak yaklaşık 20 yıllık bir kavganın devamı Malatya ile Adıyaman arasındaki sonuca bağlanması gelişmelere ve konuşmalara bakılacak olursa sayın valim 4 aralık 2009 da bu yolun açılması konusunda talep de bulunmuşlar çok haklılar çünkü Malatya açısından çok büyük rant var bu yolun açılması konusunda bugüne kadar hep karşı durduk ve geçmiş dönemlerde Malatya’nın Adıyaman’dan daha fazla bürokrasiye sahip olması hep bunu gündemde tuttu bir ara biz Adıyaman’ın 1954 yılında il olarak ayırdığımızda biz haritamızı yanlış çizmişiz dediler aslında Adıyaman haritası yanlış çizilmiş nemrut Malatya’nın iddiasında bulundular bir üniversiten bilir kişi temin ederek rapor hazırladılar Adıyaman’ın sınırlarını değiştirmeye kalktılar o günkü bürokratlarımız konuyu fark ettiler son anda direk den döndü danışta yada dava açıldı bu olaya biraz duygusal yaklaşıyor iller arasında ki ulaşım gündeme getirilerek bu konu ele alınıyor yola karşı değiliz illa yol açılacaksa 2 ili bağlayacak ise ve nemrutun gelişinde katkı sağlayacaksa turizmi hareketlendirecekse bu yol buyurun mevcut yolumuz var şuanda Adıyaman Çelikhan ve oradan Malatya’ya bağlanan yolumuz var o yolu ıslah ederek düzeltelim o yoldan gitsinler gelsinler biz kendilerini kabul ederiz mesel yol meselesi değil bütün mesele gündemde olan turizm var nemrut yolunun açmış olursak turizm bir pakettir.
Malatya nemrut yolu açıldığı zaman burada il olarak büyük bir kaybımız olacaktır ben bu yolun Adıyaman’a kazanç getireceğini inanmıyorum.” Dedi.
Yatırımcı Metin ACAR “ Yol Yatırımları Engeller”
Yatırımcı Metin ACAR “ Ben Yeni Yatırımcıyım Bir Yıldır Uğraşıyorum 5 yıldızlı bir otel projemiz var 1 yıldır uğraşıyorum ancak bürokrasiyi aşa bildik.1 yıldır bekletilmesinin taktirini sizlere bırakıyorum. Ahmet beyin söylediklerine katılıyorum bende bu yolun açılmasına karşıyım Adıyaman’a fayda değil zarar getireceğine inanıyorum ve teşekkür ediyorum”. Dedi.
Panelistlerden sonra salonunda buluna bir çok Oda,STK temsilcisi ile basın mensupları görüşlerini beyan ettiler.
CHP İl Başkanı Av BİLGİÇ “ Hiçbir güç bu yolu açamaz”
CHP İl Başkanı Av Ali Murat BİLGİÇ “ Bunu tarihi eser sevdalısı biri olarak söylüyorum çünkü geçmişteki kullanımını düşünerek hayal ederek onun korunması hazım önceki tarihe bakmak lazım Malatya yolunu kullanarak mı çıkmıştır ya da Adıyaman’a tarafısın da ki yoldan mı çıkmıştır. Buna dikkat etmek lazım çünkü komegene uygarlığının bütün kalıntıları Adıyaman tarafında ve burada yaşamışlardır o tarihi dokuyu değiştirmeye kimsenin gücü yetmez.
Diğer bir husus iş makineleri ile oraya yol yapılamaz. Orada yol yapılabilmesi için iş makinelerinin çalışması lazım dinamit patlatılması lazım buna kim izin verebilir orada halen açılmamış anıt mezar var hiçbir güç oraya yol yapılmasını sağlayamaz. Bu yolun açılmasını kolaylaştırmak değil bu yol yapımın karşısında olmak lazım. Hem kurumlar olarak hem de Adıyaman da yaşayan bireyler olarak ben samimiyetle söylüyorum bu işle ilgili atılacak her adım için bıkmadan usanmadan dava açacağım birey olarak buna hakkım var. Missbi köprüsünden çıkan turist ören yerlerini gezerek misssibi köprüsüne uğrayıp Kahta da yemek yiyecek. Burada Kahta Adıyaman arasında kutuplaşma sezinliyorum sakın ha Kahta bizim mahallemiz. Nemruta gelen turist bensiye gitmez o yüzden bizim Adıyaman’ı tek başına turizm kenti yapmamız lazım. Bizim yapmamız gereken kesinlikle ve kesinlikle bu yolun açılmasına izin vermemek. “
Milletvekili Şevket GÜRSOY “ Bizlerde Yok Diyoruz”
Milletvekili Şevket GÜRSOY “ Konuşmacılar hepsi çok güzel konuştular. Ne söylesek eksikler sadece vekillerle ile sorunlar çözülmüyor birçok faktör bir arada. Nemrut dünyanın malıdır sadece Adıyaman’ın malı değildir. Turist nerden gelirse gelsin yeter ki ülkemiz para kazansın. Atatürk barajı yapılırken o demenin Adıyaman belediye başkanı olarak gidip Adıyaman’dan da alışveriş yapılmasını istedik ama geliyorlar ki Adıyaman merkezde bir bayan tuvaleti yok utandım. Eksiklerimiz çok ama hangi kurum bize proje ile gelmiş de biz kendilerine siyasetçi olarak yardımcı olamamışız. Adıyaman 1954 de il oldu çevre iller o zaman büyük şehirlerdi Adıyaman köy statüsün de iken şimdi hızla gelişen bir şehir haline gelmiştir.
Ben burada çok iyi şeyler yaptık diyerek kendimizi savunmuyorum. Malatya bizim düşmanımız değil. Bu yolun açılması halinde Adıyaman halkının kazançlı çıkacağı kanaatinde değiliz. Ekonomik girdi nasıl sağlayabiliriz? Ben alacağımı aldım arkadaşlar turizmde ki eksiklerimizi net bir şekilde gördüm. Bütün kurumlarımız koordineli bir şekilde çalışacak bunlar sadece söylemde kalmayacak herkes ayrı ayrı konumlardadır bu konumlarda birbirimize destek çıkarak çalışacak.
Biz nasıl zamanında konukoğlu ile Adıyaman sanayiyi getirdiysek bugünde aynı başarıyı sağlarız. Ekonomik girdi olarak düşündüğümüzde değil 1 tane 5 yıldızlı otel 10 tane otel yaparız.
Bunun için şuanda alt yapıyı çok iyi hazırlamamız lazım. Esnaf da kurumlarda kendi geleceğini düşünerek gayretlerini göstereceklerdir. Kültürel el işi eşyamızdan dil bilen elamanlar yetiştirdiğimizde ve bütün kurumlarla ortak hareket edildiğinde istediğimiz düzeye geleceğimize inanıyorum herkese teşekkür ediyorum. Yolun açılmasına bizde yok diyoruz.”
TBMM İdare Amiri Milletvekili Av. KUTLU: “Siyasetçiye sahip çıkılmazsa siyasetçi bir şey yapamaz ve yola Hayır Diyoruz”
TBMM İdare Amiri Milletvekili Av.F HÜSREV KUTLU: Sayın divan ve değerli huzurun burada nemrut yolunu konuşmak için buradayız her kafadan ses çıkıyor bu yol açıldığı zaman Adıyaman’a katkısı olur mu olmaz mı bunu enine boyuna tartışmamamız lazım. Yol açıldığında Sayın Ahmet bozkurt Adıyaman transit yolu olmaktan başka bir şey olamaz dedi. Şehir merkezinde turisti çekebileceğim şeyleri yapabilseydik. Bir an önce bu eksiklerin tamamlanması lazım. Bütün kamuoyunun ortak kararı yolun açılmaması yönünde buradaki katılımcılar da bu yönde görüş beyan ettiler. Ve bazı sistemleri oldu. Bu sitemlerle ilgili gerekli çalışmalar yapılmakta ve tamamlanmak üzere.
. Ben bu çalışmanın hayırlara vesile olduğunu düşünüyorum bu çalışma neticesinde bu yolun açılmasının Adıyaman’a fayda getirmeyeceğidir. Benim daha önce basında da açıklama yapmıştım fayda getireceği düşüncesindeydim Malatya’dan gelip nemrutu ziyaret edecek insanların Adıyaman’a kadar geleceğini düşünüyordum ama Adıyaman halkı sivil toplum örgütleri bu kanaatte değil neredeyse tamamına yakını bu görüşte bende bugünden itibaren bende bu yolun açılmasına karşı olduğumu söylüyorum.”
Milletvekili Mehmet Erdoğan “ Yola Hayır Diyoruz”
Milletvekili Mehmet Erdoğan “ Adıyamanın lehine olan her şeyin yanındayız aleyhine olan her şeyinde karşısındayız. Asıl olan halk ne diyorsa onun uygulanmasıdır. Bu konuda da Malatya’dan açılması düşünülen yolun zararlı olacağı kanat hakim. Bizde sizinle birlikteyiz 2002 den 2009 kadar çok büyük gelişmeler oldu tarım ile ilgili. Yapılan çalışmalarda hem piyasanın şartlarına hem de halkın isteklerine önem vermek lazım. Tarım ile ilgili Adıyaman da güzel gelişmeler yaşanmakta ve çalışmalar devam etmektedir. Yol ile ilgili bizde Adıyaman kamuoyu gibi düşünüyoruz. “
İlk Yorumu Yap