Adıyaman İlinin Üniversite Sınavlarındaki Başarısı

Adıyaman İlinin Üniversite Sınavlarındaki Başarısı



Adıyaman Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Birimi?nin (BAP) desteği ile İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Mücahit ÇELİK ve Mustafa KILINÇ?ın hazırladığı ?Adıyaman İlinin Üniversite Sınavlarındaki Başarısı? adlı proje kapsamında yapılan araştırmaların sonuçları açıklandı.

                                                                                    

Adıyaman Eğitim Bir-Sen tarafından da desteklenen proje Adıyaman?ımızın YGS ve LYS başarı durumlarını ele alarak başarıyı etkileyen faktörleri belirledi. Adıyaman?ımızın sınavlardaki başarı durumuna ışık tutacağı düşülen projenin sonuçları Eğitim Bir-Sen?in desteği ile kitaplaştırılarak tüm paydaşlara ulaştırılacak.

 

Yrd. Doç. Dr. ÇELİK ve KILINÇ?ın yaptığı proje kapsamındaki araştırmaya göre Adıyaman?ımızda sınavlarda başarıyı etkileyen faktörler; öğrencilerin üniversite sınavına hazırlığı son seneye bıraktıkları ve bu durumun başarıyı olumsuz etkilediği, veli ve öğrenciler maddi imkanlarının öğrencinin başarısında rol oynadığı ancak yönetici ve öğretmenlerin farklı düşündükleri, öğrencinin dershane desteğine ihtiyacı konusu öğretmen, veli ve öğrenciler tarafından gerekli bulunduğu, yöneticilerin ise bu dershaneye ihtiyaç duymadığı ve okullarda verilen eğitimin yeterli olduğu düşündükleri saptanmıştır. Araştırmaya göre yönetici ve öğretmenler, ailelerin sınava hazırlık sürecinde çocukların aldıkları karara saygı duymadıklarını belirtirken, veli ve öğrenciler bu durumun tam tersi olduğunu söylemişlerdir. Adıyaman?ımızın sınavlardaki başarısının masaya yatırıldığı proje veli ve öğrenci, öğretmen öğrenci, yönetici ve öğrenci arasındaki etkileşime de ışık tutmaktadır. Projeye göre veli ve öğrencilerin, öğretmenlerin öğrencinin akademik yönden gelişim düzeyini sık sık kontrol etmediğini ve öğrencinin okulda aldığı eğitim-öğretimin üniversite sınavlarına hazırlık için yetersiz olduğunu düşünürken yönetici ve öğretmenlerin bunun tam tersini düşündükleri saptanmıştır. Ayrıca, yönetici, öğretmen ve veliler öğretmenlerin dersleriyle ilgili sürekli yeni yöntem ve teknikler bulma ve uygulama çabası içinde olduklarını belirtirken öğrencilerin bu konuda olumsuz düşündükleri görülmüştür. Öğrenciler,  yöneticilerinin kendileri ile iletişim kurmadığını, başarılarının ödüllendirilmediğini, alan ve meslek tercihi yaparken rehberlik servisinden yeterli bilgi alamadıklarını ve okulda ders çalışmak ve araştırma yapmak için gerekli kaynaklara ulaşamadıklarını belirtirken yönetici ve öğretmenler bu konuda öğrencilere göre farklı düşünmektedir.

 

Sonuç olarak öğrencilerimizin başarısı için tüm tarafların kendilerine düşen görevleri yerine getirdiği görülmüş ve paydaşlar da görevlerini yaptıklarını ifade etmişlerdir. Bu durumda başarısızlık olmaması gerekirken Adıyaman?ımızın ÖSYM istatistiklerinde gerilerde kalmaktadır. Bu durumda da araştırma şu soruya ulaşmıştır; eğer herkes kendi üzerine düşeni yaptıysa o halde Adıyaman neden ÖSYM sınavlarında üst sıralarda yer almamaktadır? 

İlk Yorumu Yap

Yorum Yap