Adıyaman İlinin Üniversite Sınavlarındaki Başarısı
Adıyaman Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Birimi?nin
(BAP) desteği ile İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç.
Dr. Mücahit ÇELİK ve Mustafa KILINÇ?ın hazırladığı ?Adıyaman İlinin Üniversite
Sınavlarındaki Başarısı? adlı proje kapsamında yapılan araştırmaların sonuçları
açıklandı.
Adıyaman Eğitim Bir-Sen tarafından da
desteklenen proje Adıyaman?ımızın YGS ve LYS başarı durumlarını ele alarak
başarıyı etkileyen faktörleri belirledi. Adıyaman?ımızın sınavlardaki başarı
durumuna ışık tutacağı düşülen projenin sonuçları Eğitim Bir-Sen?in desteği ile
kitaplaştırılarak tüm paydaşlara ulaştırılacak.
Yrd. Doç. Dr. ÇELİK ve KILINÇ?ın yaptığı proje kapsamındaki
araştırmaya göre Adıyaman?ımızda sınavlarda başarıyı etkileyen faktörler;
öğrencilerin üniversite sınavına hazırlığı son seneye bıraktıkları ve bu
durumun başarıyı olumsuz etkilediği, veli ve öğrenciler maddi imkanlarının
öğrencinin başarısında rol oynadığı ancak yönetici ve öğretmenlerin farklı
düşündükleri, öğrencinin dershane desteğine ihtiyacı konusu öğretmen, veli ve
öğrenciler tarafından gerekli bulunduğu, yöneticilerin ise bu dershaneye
ihtiyaç duymadığı ve okullarda verilen eğitimin yeterli olduğu düşündükleri
saptanmıştır. Araştırmaya göre yönetici ve öğretmenler, ailelerin sınava
hazırlık sürecinde çocukların aldıkları karara saygı duymadıklarını
belirtirken, veli ve öğrenciler bu durumun tam tersi olduğunu söylemişlerdir.
Adıyaman?ımızın sınavlardaki başarısının masaya yatırıldığı proje veli ve
öğrenci, öğretmen öğrenci, yönetici ve öğrenci arasındaki etkileşime de ışık
tutmaktadır. Projeye göre veli ve öğrencilerin, öğretmenlerin öğrencinin
akademik yönden gelişim düzeyini sık sık kontrol etmediğini ve öğrencinin
okulda aldığı eğitim-öğretimin üniversite sınavlarına hazırlık için yetersiz
olduğunu düşünürken yönetici ve öğretmenlerin bunun tam tersini düşündükleri saptanmıştır.
Ayrıca, yönetici, öğretmen ve veliler öğretmenlerin dersleriyle ilgili sürekli
yeni yöntem ve teknikler bulma ve uygulama çabası içinde olduklarını
belirtirken öğrencilerin bu konuda olumsuz düşündükleri görülmüştür.
Öğrenciler, yöneticilerinin kendileri
ile iletişim kurmadığını, başarılarının ödüllendirilmediğini, alan ve meslek
tercihi yaparken rehberlik servisinden yeterli bilgi alamadıklarını ve okulda
ders çalışmak ve araştırma yapmak için gerekli kaynaklara ulaşamadıklarını
belirtirken yönetici ve öğretmenler bu konuda öğrencilere göre farklı
düşünmektedir.
Sonuç olarak öğrencilerimizin başarısı için tüm tarafların
kendilerine düşen görevleri yerine getirdiği görülmüş ve paydaşlar da
görevlerini yaptıklarını ifade etmişlerdir. Bu durumda başarısızlık olmaması
gerekirken Adıyaman?ımızın ÖSYM istatistiklerinde gerilerde kalmaktadır. Bu
durumda da araştırma şu soruya ulaşmıştır; eğer herkes kendi üzerine düşeni
yaptıysa o halde Adıyaman neden ÖSYM sınavlarında üst sıralarda yer
almamaktadır?
İlk Yorumu Yap