Kâhta da Velim Olur Musun? Projesi Uygulanacak

Adıyaman’ın Kahta ilçesinde “Velim Olur Musun?” projesi uygulamaya konacak. Kahta İnsan Hakları Kurulu, Kahta İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ile Rehberlik ve Araştırma Merkezi (RAM) Müdürlüğü işbirliğiyle uygulanacak projeyle ilgili ilk etapta uygulanacak prosedürler belirlendi. Projede öncelikle hedefin, annesi babası ölmüş ya da ayrılmış, ilgilenen velisi olmayan ve öğretim çağında bulunan öğrencilere yeni gönüllü veliler sağlamak, gerek okul yaşantıları gerekse okul dışı yaşantılarında kendilerine güvenen, sosyal becerileri gelişmiş, başarılı, kültürlü ve yeterli benlik algısına sahip topluma yararlı bireyler yetiştirmek olduğu belirtildi. Bu kapsamda proje ekibi koordinatörlüğünde tüm okullardan velisi bulunmayan öğrencilere ilişkin bilgiler alındı. 126 öğrenci için veli tespit edilmesi amacıyla Gazi İlköğretim Okulu’nda toplantı düzenlendi. Kahta Kaymakamı Coşkun Açık, Kahta Belediye Başkanı İbrahim Yusuf Turanlı, İlçe Jandarma Komutanı Yasin Berçin, Yazı İşleri Müdürü Sırrı İnan, kamu kurum ve kuruluşlarının amirleri, öğrenciler ve vatandaşların katıldığı toplantı sonucunda ilçe merkezinde bulunan 54 öğrenci için gönüllü veliler belirlendi. Geri kalan 72 öğrencinin ilçeye bağlı köylerde okuduğu, gönüllü veli tespit çalışmasının, ilgili okul müdürlüklerince yerleşim alanlarında gönüllü velilik yapmak isteyenler arasından yapıldığı belirtildi. Önümüzdeki haftalarda Öğretmenevi’nde gerçekleştirilecek bir kokteyl ile yeni veliler ve öğrencilerin kaynaşmasının sağlanacağı bildirildi. Takip eden zamanlarda projenin takibi ile izleme ve değerlendirmesi yapılarak amacına ulaşması için yoğun bir çaba harcanacağı ifade edildi. Kahta İlçe Milli Eğitim Müdürü Sadun Kılınç, “Kahta ilçemizde eğitim alanında karşılaştığımız sorunlardan en önemlilerinden bir tanesi de velisi ve ilgileneni olmayan çocuklarımızın akranlarıyla beraber hayata tutunma konusunda yaşanan sıkıntılardır. Eğitim kurumlarımızın çeşitli kademelerinde öğrenim gören ancak sağlıklı bir eğitim ve öğretimin ön şartı olan “öğrenci-öğretmen-veli” üçlü sac ayağının “veli” ayağından mahrum öğrencilerimizin bu alandaki mahrumiyetlerini gidermek ve diğer öğrencilerimizle aralarındaki sosyalleşme farkını kapatmak üzere müdürlüğümüzce çalışma yapılmasına ihtiyaç duyulmuştur.” diye konuştu. Kahta Kaymakamı Coşkun Açık ise, “Her çocuk anne ve babaya sahip olma ve yaşanabilir bir ev ortamında yetişme hakkına sahiptir. Ancak çeşitli sebeplerle çocuk bu haklarından mahrum olabilmektedirler.” dedi. Açık,sözlerine şöyle devam etti: “Aile ortamı, çocuğun kişiliğinin gelişiminde, sosyal yaşama uyum sağlamasında önemli bir role sahiptir. Aileden ayrı yaşamak çocukların duygusal yoksulluk durumu yaşamalarına neden olmaktadır. Okul ortamında anne-baba ilgisi ve gözetiminde yaşayan çocuklarla karşılaştıklarında, kendi durumlarını sorgulamakta ve bu durumdan olumsuz etkilenmektedirler. 7-18 yaş dönemi, çocukların toplumsal normları öğrenme ve kimlik oluşturma çabalarının yoğun olduğu bir dönemdir. Bu dönemde kendisine hayatı öğretecek ve karşılaştığı sorunlarda rehberlik yapacak yetişkinlere ihtiyaç duyarlar. Sosyal çevrelerinde yaşayan gönüllü kişilerin ilgi ve desteğini almalarının, bu çocuklarımızın başarı için motivasyonlarını arttıracağına inanıyoruz.”
İlk Yorumu Yap