Adıyaman Demiryolu İstiyor
AK Parti İl Kongresi için
Pazar günü Adıyamanlılarla buluşacak olan Başbakan Ahmet Davutoğlu?nun Adıyaman
ziyaretini fırsat bilen siyasi, bürokrat ve vatandaşlar tek yürek olarak
?demiryolu? istediklerini açıkladılar.
Son teşvik ile birlikte
ekonomisi yerlerde sürünen Adıyaman?ın yeniden ayağa kalkması için
?demiyorlu?nun şart olduğunu belirten Adıyamanlılar, Pazar günü Adıyaman?a
gelecek olan Başbakan Davutoğlu?ndan ?demiryolu müjdesi beklediklerini
açıkladılar.
Adıyaman?ın AK Parti?ye
verdiği desteklerle ?şampiyon? ünvanı bulunduğunu ve bu ünvanın karşılığında
böyle büyük bir projenin hayata geçirilmesini beklemenin en tabii hakları
olduğunu dile getiren Adıyamanlılar, ?Verdiğimiz oylarla ve şampiyon
unvanımızla bunu hak ediyoruz? diyerek, Başbakan?a mesaj yolladı.
Adıyaman?a yıllardır
getirilmesi için mücadele edilen demiryolu ağının çevre illerii saracak
olmasına rağmen Adıyaman?a uğramayacak olması, tarımı, sanayisi ve ekonomisi
tükenme noktasında gelen Adıyaman?ı karamsarlığa sürüklüyor.
Pazar günü
gerçekleştirilecek AK Parti 5. Olağan Kongresine katılacak olan Başbakan Ahmet
Davutoğlu?ndan Adıyaman?a demiryolu ağı müjdesi isteyen Adıyamanlılar, şampiyon
unvanlı ilin bunu hak ettiğine inandıklarını dile getirdiler.
Konu ile ilgili 2012
yılında bir fizibilite çalışması yapılması için getirten ekip tarafından
bakanlığa sunulan raporlarda Adıyaman?dan çıkarılan yer altı ve yer üstü
madenlerin yanı sıra üretilen gıdaların diğer illere daha az maliyetle ulaşması
ve rekabet ortamının oluşması için gerekli görünen demiryolu ağı hakkında
detaylı bilgiler aktarılmıştı.
Dönemin Ulaştırma,
Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım tarafından Adıyaman ziyaretinde
yapılan açıklamalarda ise 2023 yılına kadar böyle bir projenin söz konusu
olmadığının söylenmesi ilde hayal kırıklığına neden olmuştu.
Adıyaman?ın kurtuluşu
olarak görünen Demiryolu ağı için yoğun gayret sarf eden Adıyaman
milletvekillileri tarafından hazırlanan ve bakanlara sunulan raporlarda şu
bilgilere yer verilmişti:
?Adıyaman ili Gölbaşı ilçesinden demiryolu hattı geçmektedir. Söz konusu ilçe ile Adıyaman ili arası yaklaşık 62 km yeni demiryolu hattı yapılarak bağlantı sağlanması amacıyla daha önce bir rapor hazırlanmış ve bu rapor fizibilite görülerek etüt çalışmaları Şubat 2012 de gerçekleştirilmiştir. Mevcut durumda Adıyaman ilinde tarım ürünleri, (arpa, buğday, un, pamuk) mermer, kömür, çimento, klinker, gübre v.b. maddelerin taşıması karayolu ile yapılmaktadır. Yük ve yolcunun karayolu ile taşınması ülkemiz ekonomisinin dışa bağımlı hale gelmesine neden olmaktadır. Özellikle kamyon ve otobüs trafiğinin artışı kazalara neden olmakta ve çevre kirliliği gibi olumsuzluklar yaratmakta, dolayısıyla rantabl bir taşımacılık yapılamamaktadır. Ayrıca ağır tonajlı kamyonların şehir trafiğinde yarattığı olumsuzluklar can ve mal kaybına neden olmaktadır. Ülke ekonomisi açısından değerlendirildiğinde alternatif taşıma modlarının devreye girmesi daha rekabetçi bir ortamın oluşumuna ve nakliye maliyetlerinde optimizasyonun sağlanmasına önemli ölçüde katkı sağlayacaktır. Demiryolu sisteminin bölge ile entegrasyonun sağlanması ile gerek dış kaynaklı petrol ve türevlerinde sağlanacak tasarruf ve gerekse trafik yoğunluğunda oluşacak iyileşmeler vb. avantajlarla önemli bir katma değer artışının sağlanacağı düşünülmektedir. Son dönemde Ulaştırma Bakanlığı tarafından yeni demiryolu güzergâhlarının belirlendiği fakat yıllarca Adıyamanlı vatandaşlarımızın hasretle bekledikleri demiryolu ağına ne belirlenen kuzey hattına ne de güney hattına dahil edilmediği görülmektedir. Türkiye?de barış havzası olarak haklı bir unvan kazanan ilimize komşu tüm illerin bu tür projelere dahil edilerek ilimizin devre dışı bırakılması Adıyaman kamuoyunda büyük hayal kırıklıklarına neden olmaktadır. 3.500 km yüksek hızlı demiryolu, 8.500 km hızlı demiryolu ve 1.000 km konvansiyonel demiryolu olmak üzere 13.000 km demiryolu yaparak 2023 yılında toplam 25.000 km demiryolu uzunluğuna ulaşılması hedefiyle yola çıkan TCDD?nin bütün bu projelerde Adıyaman?a komşu illeri dahil ederek Adıyaman?ı tam ortada tampon bir bölge olarak bırakması gelecekte de bu projelerin ilimize getirilmesinde büyük zorluklara neden olacaktır. Bu nedenlerle ilimizin de mevcut projelerden faydalandırılmasını ve aşağıdaki haritalarda belirlenen Konya-Karaman-Ulukışla-Osmaniye-Gaziantep-Şanlıurfa-Mardin-Habur HT hattına bağlanmasını talep ediyoruz.?
İlk Yorumu Yap