Uzmanlar, Eğitim Sorunlarına Dikkat Çekti
Adıyamanlılar Vakfı Adıyaman Şubesinde düzenlenen seminerde konuşan Adıyaman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Ahmet Akkay, Adıyaman’ın eğitim sorunları hakkında katılımcılara bilgiler verdi. Düzenlenen seminere Adıyamanlılar Vakfı Adıyaman Şube Başkanı Murat Demirkol, Adıyamanlılar Vakfı Adıyaman Şube Başkan Yardımcısı Mustafa Akbaş, Komisyon üyeleri, Adıyamanlılar Vakfı Adıyaman Şubesi yönetim kurulu üyeleri ve öğretmenler katıldı.
Adıyamanlılar Vakfı Adıyaman şubesi toplantı salonunda yapılan seminerde konuşan Adıyaman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Ahmet Akkay, bilgiler vererek, sorunların çözümü için öneriler sundu. Akkay konuşmasında, “Adıyaman’daki eğitimin sorunlarla boğuşmasındaki temel esas veli-öğretmen ve idare işbirliğinin yeteri kadar işlevsel olmamasından kaynaklanmaktadır. Okullarımızdaki rehberlik faaliyetlerinin sadece kağıt üzerinde kalması, rehberlik çalışmalarının amacına uygun yapılmaması bunları destekleyen faktörler arasında yer almaktadır” dedi.
Akkay konuşmasının devamında, “Okullarımızın fiziki durumlarının kötü olması ve Bakanlığın eğitim konusundaki müfredatlarının sürekli değişmesi ve bir türlü bir yörüngeye oturtturulamamasıdır. Öğretmenlerimiz kendini geliştirecek hiçbir etkinlikte bulunmaması, kitap okumaması eğitimin başlıca sorunları arasında yer almaktadır. Öğretmenlerimiz ölçünlü dille konuşamadığı için kötü model olmaktadır. Öğretim programlarının ilkeleriyle öğretmenlerin uygulamaları birbirini tutmuyor. Çoğu öğretmen yarışıyor. İdareciler bilgi birikimi noktasında yetersiz. Öğrencilerimizin bir kısmı haziran ayı ile Ekim ayı sonuna kadar il dışında mevsimlik işçi olarak çalışmaktadır. Okula devam edememektedir. En iyi öğrencilerimiz İstanbul, Ankara ve çevremizdeki büyük illere gidip okumakta. Bu durumda Adıyaman’ın başarısını azaltıyor. Okulların bünyesinde bulunan kütüphane, laboratuar gibi birimler ya olmamakta ya da yeterli malzeme barındırmamaktadır. Öğrenciler sadece sınavlara yönelik hazırlandıkları için 4 temel dersin dışında diğer dersler ve etkinlikleri gereksiz görüyor. Sadece test çözüyor. Ne yazıyor ne okuyor. Özellikle kenar mahallelerde ve kırsalda evler sobalı olduğundan birçok öğrencinin kendisine ait bir odası bulunmamaktadır. Bu öğrenciler için ücretsiz okuma salonları oluşturulmalı. Öğrenciler çalıştığı için okula gelemiyor. Öğrenciler okuduklarını anlamıyor. Buna dönük çalışmalar yetersiz” diyerek diğer önemli sorunlar sıraladı ve çözüm için sıralanan bu sorunların çözüşmesi gerektiğini dile getirdi.
İlk Yorumu Yap