Öğrencilerden Örnek Davranış
Adıyaman'da 150 lise
öğrencisi, kaynaştırma sınıflarında bulunan işitme engelli 5 arkadaşıyla
sağlıklı iletişim kurmak amacıyla işaret dili öğreniyor.
Adıyaman Ticaret
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi'nde öğrenim gören 150 öğrenci, kaynaştırma
sınıflarında birlikte öğrenim gördükleri 5 öğrenciyle sağlıklı iletişim
kurabilmek amacıyla Okul Müdürü Hakan Temel'den yardım istedi.
Okul Müdürü Temel de
eğitmen Ferhat Yılboğa ile görüşüp okulda işaret dili kursu vermesini istedi.
Bunun üzerine Yılboğa, okulda 90 saat sürecek kursla 150 lise öğrencisine
işaret dili öğretmeye başladı. Öğrenciler, işaret dilini öğrenip işitme engelli
arkadaşlarıyla daha sağlıklı iletişim kuracakları için mutlu olduklarını
söyledi. Adıyaman Ticaret Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Müdürü Hakan Temel,
yaptığı açıklamada, bir sınıfta pilot uygulama yaptıklarını, öğrencilerin
talepleri doğrultusunda onlarla iletişimdeki engelleri kaldırmak adına bu
projeyi hayata geçirdiklerini ifade etti.
"İLETİŞİMDEKİ
ENGELLERİ KALDIRMAYI PLANLIYORUZ"
Burada işitme
engellilere yönelik işaret diliyle konuşabilmek ve anlaşabilmek için bir
program geliştirdiklerini vurgulayan Temel, "İnşallah iletişimdeki
engelleri kaldırmayı planlıyoruz. Bu teklif öğrencilerimizden geldi.
Öğrencilerimiz işitme engelli öğrenciler ile daha iyi nasıl anlaşırız diye
bizde bu sürece dahil olduk. Gençlerimizin derslerine giren öğretmenler aynı
eğitimi alıyorlar. İnşallah engellileri kaldıracağız" dedi.
"ÖĞRENCİLERİMİZİN
YALNIZLIĞINI GİDERİYORUZ"
Müdür Yardımcısı Fadime
Ayaz ise "Daha önce rehberlik servisimizle beraber gelen bir sorunu
değerlendirdik. Bir öğrencimizin sınıf ortamında engelli bir öğrencimizin diğer
arkadaşlarla iletişim kuramadığını fark ettik. Arkadaşlarınızda bundan dolayı
üzgün olduklarını gördük. Rehber öğretmenimizle ve müdür beyle bir araya gelip
çocukların bu sorununa nasıl çözüm bulabiliriz düşündük sonra böyle bir işe
niyetlendik. Biz okulca, idarecilerimizle, öğretmenimizle işaret dilini
öğrenebilirsek, o çocukların yalnızlıklarını giderebiliriz" diye konuştu.
"ÖĞRENCİLERİMİZ
ÜZGÜNDÜ"
Rehber Öğretmeni Nursel
Sönmez de şöyle konuştu: "Okulda 5 tane işitme engelli öğrencimiz var. 3
tanesi tamamen duyma engelliydi. Bunlar hep beraber geziyorlardı, hiçbir
şekilde iletişime girmiyorlardı. Diğer sınıf arkadaşları bundan çok üzüntü
duyuyorlardı. Sınıf arkadaşlarından talep geldi, iletişime girmek istiyoruz,
arkadaşlarımızla böyle bir talep gelince bizde okul idaresi tarafından
düşündük, birlikte ne yapabiliriz? Ferhat Yılboğa ile iletişime geçtik. Eğitmen
Yılboğa, gönüllü gelebileceğini, bizde haftada 2 saat böyle bir eğitim vermeye
başladık, bu doğrultuda daha sonra projelendirdik, hem öğrenciler çok mutlu
oldu, hemde işitme engelli öğrencilerimiz çok mutlu oldu."
10'uncu sınıf öğrenci
Alev Gülmez ise "Biz bu sınıfa ilk başladığımızda bir arkadaşımız vardı, o
da iyice yalnız kaldı. Biz arkadaşlarımızla sohbet ederken arkadaşımız yalnız
yakılıyordu, üzülüyordu, hepimiz bu durumun farkına vardık. Biz onun durumuna
üzülmeye başladık. Bu durumu okul idaresi ile paylaştık, öğretmenlerimiz de
bize yardımcı oldu, bize gönüllü eğitim veren hocamızı getirdiler" dedi.
"ÜCRETSİZ
EĞİTİM"
10'uncu sınıf öğrencisi
Enes Gürbüz de "Arkadaşlarımızla tanıştık, onun gibi 5 arkadaşımız vardı.
Mehmet arkadaşımız ve İlhan arkadaşımız birbirileri ile anlaşabiliyorlardı.
Onlar ayrıldığında Mehmet arkadaşımız derslerde zorluk çektiğini gördük, bu
durum bizi çok üzdü. Rehber hocamıza ve idareye başvurduk, rehber hocamızın
yardımıyla bir işitme dili eğitimi öğretmeni bulduk, bize ücretsiz eğitim
vermeye başladı" şeklinde konuştu.
"ENGELLİLER
ÇOK ZORLUK ÇEKİYOR"
Eğitmen Ferhat Yılboğa
ise şunları kaydetti: "Ülkemiz, doğuştan işitme kayıplarının en sık
görüldüğü ülkeler arasındadır. İşitme engelli bireylerin konuşma dili olan
işaret dili bilen sayısı çok az olduğundan, engelli bireyler başta okul ve
sosyal çevresinde olmak üzere bir çok alanda güçlük çekmektedir. İşaret dili,
işitme engelli bireylerin iletişim kurmak için kullandıkları yöntemlerden
birisidir. Okulumuz idarecilerinden kaynaştırma öğrencilerinin olduğunu ve
bunların işitme engelli olduğunu öğrendim. Öğrencilerin, işitme engelli
arkadaşları ile iletişim kurabilmeleri için bir sınıfta pilot uygulama
başlatarak işaret dili derslerine başladık. Öğrencilerimize, öğretmenlerin ve
idarecilerin eşlik etmesiyle güzel bir ortam oluştu. Eğitimdeki amacımız;
İşaret dili bilen işitme engelli bireylerle iletişim kurabilen öğrencilerin
sayısını artırmaktır. İşitme engelli öğrencilerimiz artık daha mutlu, çünkü
kendi dillerini konuşan arkadaşları ve öğretmenleri var"
İlk Yorumu Yap