Ulaştırma Bakanı Lütfi Elvan, Adıyaman?da
Ulaştırma Denizcilik ve
Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, Adıyaman?ın Kahta ve Şanlıurfa?nın Siverek
ilçelerini birbirine bağlayacak olan 610 metre uzunluğundaki Türkiye?nin en
uzun üçüncü ?eğik askılı gergili? özelliği taşıyan Nissibi Köprüsü?nün son
tabliyesini kaynağını yaptı.
Öğle saatlerinde kente
gelen Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, beraberinde
Adıyaman Valisi Mahmut Demirtaş, Şanlıurfa Valisi İzzettin Küçük, AK Parti Grup
Başkanvekili Ahmet Aydın, Karayolları Genel Müdürü Mehmet Cahit Turhan,
Şanlıurfa Büyükşehir Belediye Başkanı Celalettin Güvenç ve Adıyaman Belediye
Başkanı Hüsrev Kutlu ile birlikte Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet köprülerinin
ardından Türkiye?nin en uzun üçüncü asma köprü özelliğini taşıyan Nissibi
Köprüsü?nün son tabliyesinin yerleştirilme törenine katıldı. Köprüye
yerleştirilen son tabliyenin kaynağını yapan Bakan Lütfi Elvan, tarihi bir ana
tanıklık ettiklerini söyledi. Bölgenin 25 yıllık köprü hasretinin giderildiğini
belirten Elvan, ?Aşağı yukarı bu bölge insanın 25 yıldır özlemle, hasretle
beklediği köprünün son kaynağını yaparak tamamlama aşamasına getirmiş
bulunuyoruz. Bu köprü, bu bölgenin insanının hayaliydi. Biz bu hayali
gerçekleştirmiş oluyoruz. Yılladır bu insanlar feribotla Atatürk Barajı üzerinden
karşıdan kaşıya geçmeye çalışıyordu. Kesintisiz bir ulaşım yoktu. Mart ayı
içerisinde açılışını gerçekleştireceğiz ve köprü ulaşıma açılacak? dedi.
Konuşmasında köprünün
kullanılan teknik ve teknoloji yönünden Türkiye?nin ilk, dünyanın ender köprüsü
olduğunu ifade eden Bakan Elvan, şöyle konuştu:
?Köprünün çok önemli
özellikleri var. Türkiye?nin bu alandaki ilk köprüsüdür. Kullanılan teknik,
teknoloji, köprünün nitelikleri itibariyle dünyanın ender köprülerinden bir
tanesidir. Bu bölge insanına böyle bir köprü layıktır. Türk mühendislerimize,
yüklenici firmaya ve işçilerimize teşekkür ediyorum. Türkiye artık dünyanın en
modern, en teknolojik gelişmelerini uygulayabilen, gerçekleştiren bir konuma
geldi. Bu köprüyle Güneydoğu Anadolu Bölgesi?nin bir kesimini batı kesimiyle
birleştiriyoruz. Gerçekten Adıyaman ili kavşak konumunda olması gerekirken,
kavşak konumunda olmayan bir konumdaydı. Bu köprüyle Adıyaman bölgenin en
önemli kavşak noktası haline geldi. Bu köprü orta açıklığının 400 metre, kenar
açıklıklarının 105?er metre, toplam uzunluğunun 610 metre olması itibariyle
Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet köprülerinden sonra üçüncü büyük asma köprüdür.
Bu köprüde kullanılan teknik diğer köprülerden biraz farklıdır. Tamamı ile
çelik konsorsiyum üzerine inşa edilen köprüdür. Artık bu bölge çok daha
canlanacak. Bu bölgenin yapısına baktığımızda ciddi bir turizm potansiyeli,
inanç merkezi, köprü yüz binlerce kardeşimize hizmet edecektir. Bu köprü
Güneydoğu ve Doğu Anadolu?nun en önemli geçiş merkezi olacaktır. Türkiye için
gurur duyulabilecek bir köprüdür. Feribotla gidip gelen kardeşlerimiz, bir
buçuk saatlik zaman harcıyorlardı ama iki dakikalık zamanda geçiş
sağlayacaklardır. Vatandaşlarımızın hasret duyduğu bir projeyi gerçekleştirdik.
Türkiye bunlara layıktır.?
Köprünün mart ayında
ulaşıma açılacağı bildirilirken, Bakan Elvan, törenin ardından temaslarda
bulunmak üzere Adıyaman?a döndü.
İlk Yorumu Yap