Adıyaman'da 1000 Keklik Doğaya Salındı
Adıyaman’da Ekosistemi Güçlendirecek Çalışma: 1000 Keklik Doğaya Salındı
Adıyaman’da biyolojik mücadele ve doğal dengenin korunmasına katkı sağlamak amacıyla 1000 adet keklik doğaya bırakıldı.
Doğa Koruma ve Milli Parklar Şube Müdürlüğü tarafından yürütülen çalışma kapsamında, kene ve süne gibi tarımsal zararlılarla doğal mücadeleye destek olunması hedeflendi. Proje çerçevesinde, il merkezi köyleri ile birlikte Sincik ve Gölbaşı ilçelerinde belirlenen 5 farklı noktada toplam 1.000 keklik doğal yaşam alanlarına salındı.
Programa katılan Adıyaman Valisi Abdullah Küçük, yapılan çalışmanın ekosistemin korunması açısından önemli bir adım olduğunu belirterek, kekliklerin zararlı böcek popülasyonlarını doğal yollarla kontrol altına alacağını ifade etti.
Vali Küçük açıklamasında, “Doğaya bırakılan keklikler özellikle yaprak bitleri, böcek larvaları ve tarıma zarar veren omurgasızlarla beslenerek hem doğal dengeye hem de tarımsal verimliliğe katkı sağlayacaktır” dedi.
İlk Yorumu Yap