112 Hattını Boş Yere Meşgul Etmeyin...
Adıyaman Kamu
Hastaneler Birliği (KHB) Genel Sekreteri Dr. Erdoğan Öz, 112 Acil Sağlık
Hizmetleri Komuta Kontrol Merkezine gelen çağrıların çoğunun asılsız olduğunu
söyledi.
Adıyaman Kamu
Hastaneler Birliği (KHB) Genel Sekreteri Dr. Erdoğan Öz, gereksiz çağrıların,
acil servis ekibinin müdahale etmesi gereken gerçek vakalara ulaşmasını
aksattığını vurgulayarak, 112 Acil Çağrı Merkezinin vakalarda aranması
gerektiğinin altını çizdi.
112 Acil Komuta Kontrol
Merkezinin gereksiz aranmaması konusunda vatandaşlara seslenen KHB Genel
Sekreteri Dr. Erdoğan Öz, ?112 üzerinden acil sağlık ekiplerinin rahatsız
edilmesi gibi davranışlar olabiliyor. Vatandaşların bu tür duyarsızlığı bizim
gibi bir millete yakışmıyor. Biz bu konuda destek istiyoruz. Gerekmediği halde
acil yardım istenen aramalar ?Asılsız?, çağrı karşılayıcıyla iletişimin
kurulmadığı sessiz aramalar ise ?Gereksiz? kabul ediliyor. Sürekli ve sessiz
aramalarda öncelikle teknik arıza olup olmadığına bakılacak, kasıt varsa ceza
uygulanacak. Acil yardım hizmeti dışında kalan konularda bilgi sorma, ihbarda
bulunma gibi nedenlerle arayanlar da, çağrı karşılayıcının bilgi vermesine
rağmen bu tutumlarında ısrar ederse para cezasıyla karşı karşıya kalacak. Kötü
niyetli ve hakaret içeren konuşmalarla personel sürekli şekilde rahatsız
edilirse yasal işlem uygulanacak. İlk cezai uygulama 250 lira, eğer
tekrarlanırsa bu sefer iki katına çıkıyor. 112?yi meşgul eden vatandaşlarımızın
şunu unutmasınlar ki bu numarayı bir gün kendi sağlığı içinde aramak zorunda
kalabilir. Bir hayat için birkaç saniyenin bile çok önemi var. Gereksiz
aramalar sebebiyle ambulansa ihtiyacı olanlar mağdur olmakta şeklinde konuştu.
?Asılsız ihbar sayısı
işlerimizi engellemektedir? diyen KHB Genel Sekreteri Dr. Erdoğan Öz, ?Geçen
yıla oranla azalma olmasını temenni ediyoruz ve bu yönde bazı çalışmalarımız
vardır. Fakat maalesef bu sayıyı azalmak çok güç olmaktadır. 24 saatlik nöbet
süresi çağrı merkezimizde, çağrı karşılayan personelimizin işleri ciddi anlamda
zor oluyor. Bizler sunduğumuz hizmeti her zaman daha kaliteli ve daha etkili
olmasını amaçlıyoruz. Bu noktada asılsız ihbar sayıları ne kadar fazla olursa,
bizim gerçek anlamda hizmete ihtiyacı olan vatandaşı tespit etmemize engel
olmaktadır. Asılsız çağrılarla ilgili idari süreçle ilgili kayıtlarımız var.
Bizler tutanaklarımızı, evraklarımızı inceledikten sonra bu kayıtları
oluşturuyoruz. Bu noktada herhangi bir adli incelenme sonucunda veya para
cezası hususunda ise hakkaniyet sınırını aşmayacak bir şekilde değerlendirmeler
yapılmaktadır. Ümit ediyoruz vatandaşlarımız da bu değerlendirmelerimize kulak
verecek ve asılsız çağrılar konusunda daha bilinçli davranılacaktır? diye
konuştu.
İlk Yorumu Yap