112 Hattını Boş Yere Meşgul Etmeyin...

112 Hattını Boş Yere Meşgul Etmeyin...


Adıyaman Kamu Hastaneler Birliği (KHB) Genel Sekreteri Dr. Erdoğan Öz, 112 Acil Sağlık Hizmetleri Komuta Kontrol Merkezine gelen çağrıların çoğunun asılsız olduğunu söyledi.


Adıyaman Kamu Hastaneler Birliği (KHB) Genel Sekreteri Dr. Erdoğan Öz, gereksiz çağrıların, acil servis ekibinin müdahale etmesi gereken gerçek vakalara ulaşmasını aksattığını vurgulayarak, 112 Acil Çağrı Merkezinin vakalarda aranması gerektiğinin altını çizdi.


112 Acil Komuta Kontrol Merkezinin gereksiz aranmaması konusunda vatandaşlara seslenen KHB Genel Sekreteri Dr. Erdoğan Öz, ?112 üzerinden acil sağlık ekiplerinin rahatsız edilmesi gibi davranışlar olabiliyor. Vatandaşların bu tür duyarsızlığı bizim gibi bir millete yakışmıyor. Biz bu konuda destek istiyoruz. Gerekmediği halde acil yardım istenen aramalar ?Asılsız?, çağrı karşılayıcıyla iletişimin kurulmadığı sessiz aramalar ise ?Gereksiz? kabul ediliyor. Sürekli ve sessiz aramalarda öncelikle teknik arıza olup olmadığına bakılacak, kasıt varsa ceza uygulanacak. Acil yardım hizmeti dışında kalan konularda bilgi sorma, ihbarda bulunma gibi nedenlerle arayanlar da, çağrı karşılayıcının bilgi vermesine rağmen bu tutumlarında ısrar ederse para cezasıyla karşı karşıya kalacak. Kötü niyetli ve hakaret içeren konuşmalarla personel sürekli şekilde rahatsız edilirse yasal işlem uygulanacak. İlk cezai uygulama 250 lira, eğer tekrarlanırsa bu sefer iki katına çıkıyor. 112?yi meşgul eden vatandaşlarımızın şunu unutmasınlar ki bu numarayı bir gün kendi sağlığı içinde aramak zorunda kalabilir. Bir hayat için birkaç saniyenin bile çok önemi var. Gereksiz aramalar sebebiyle ambulansa ihtiyacı olanlar mağdur olmakta şeklinde konuştu.


?Asılsız ihbar sayısı işlerimizi engellemektedir? diyen KHB Genel Sekreteri Dr. Erdoğan Öz, ?Geçen yıla oranla azalma olmasını temenni ediyoruz ve bu yönde bazı çalışmalarımız vardır. Fakat maalesef bu sayıyı azalmak çok güç olmaktadır. 24 saatlik nöbet süresi çağrı merkezimizde, çağrı karşılayan personelimizin işleri ciddi anlamda zor oluyor. Bizler sunduğumuz hizmeti her zaman daha kaliteli ve daha etkili olmasını amaçlıyoruz. Bu noktada asılsız ihbar sayıları ne kadar fazla olursa, bizim gerçek anlamda hizmete ihtiyacı olan vatandaşı tespit etmemize engel olmaktadır. Asılsız çağrılarla ilgili idari süreçle ilgili kayıtlarımız var. Bizler tutanaklarımızı, evraklarımızı inceledikten sonra bu kayıtları oluşturuyoruz. Bu noktada herhangi bir adli incelenme sonucunda veya para cezası hususunda ise hakkaniyet sınırını aşmayacak bir şekilde değerlendirmeler yapılmaktadır. Ümit ediyoruz vatandaşlarımız da bu değerlendirmelerimize kulak verecek ve asılsız çağrılar konusunda daha bilinçli davranılacaktır? diye konuştu.

İlk Yorumu Yap

Yorum Yap