112?ye Asılsız İhbar

112?ye Asılsız İhbar


Adıyaman?da 112?ye başta çocuklar tarafından olmak üzere çok sayıda asılsız ihbarın geldiğini yetkililer söylerken, olaylara yetişmeleri an meselesi olan sağlık personelleri tüm bu olumsuzluklara rağmen görevlerini sağlıklı bir şekilde sürdürüyor.

 

 

112 İl Ambulans Servisi Başhekimliği Komuta Kontrol Merkezi?ne günde binlerce telefon gelirken, bu çağrılardan büyük bir çoğunluğunun asılsız ve gereksiz olduğunu tespit ediliyor.

 

 

Gereksiz çağrıların, acil servis ekibinin müdahale etmesi gereken gerçek vakalara ulaşmayı aksattığını vurgulayan yetkililer, 112?nin sadece acil vakalarda aranması gerektiğini hatırlatıyor.

 

 

Vakaya intikal süresi olarak Türkiye?nin önde gelen iller arasında yer alındığını belirten yetkililer, ?İhbar geldiğin andan itibaren 1 dakika içinde ekiplerimiz çıkış yapmaktadır. Vakaya ortalama bir kaç dakikada ulaşıyoruz. Telefon eden kişi evvela kendisini tanıtmalı, olayı, kaza varsa yaralı sayısını söylemeli. En önemlisi yerin net bir şekilde bildirilmesidir. Hasta sayısı mutlaka söylenmeli. Çünkü buna göre ambulansları yönlendiriyoruz. Eskiye nazaran insanlarımız daha şuurlu. Görevli arkadaşlar da bu konuda hassas. Bazen bulunduğu yeri bilmeyen kişiler arayabiliyor. Onlar da etraflarında gördükleri şeyleri aktarırsa kaza mahallini daha kolay buluruz. Bir iki kez arayan kişinin bir daha aramasını engelliye biliyoruz. Bunların dışında bir şey öğrenmek için arayanlar da oluyor. Adres soruyor. Devlet hastanesini numarasını soruyorlar. Bunları 118′e sorabilirler. Birçoğu ise açıp konuşmadan kapatıyor? dediler.

 

 

Çocukların da 112?yi meşgul ettiğini bildiren yetkililer, şöyle konuştu:?Bir iki defa yapılınca dönüp uyarıyoruz. Eskiden telefonu görmediğimiz için arayanlar daha çok oluyordu. Mesela bir çocuk arıyor, ?Ambulans var mı?? diye soruyor, ?Var? deyince, ?Benim de var, hadi yarıştıralım? diyor.?

İlk Yorumu Yap

Yorum Yap