112?ye Asılsız İhbar
Adıyaman?da
112?ye başta çocuklar tarafından olmak üzere çok sayıda asılsız ihbarın
geldiğini yetkililer söylerken, olaylara yetişmeleri an meselesi olan sağlık
personelleri tüm bu olumsuzluklara rağmen görevlerini sağlıklı bir şekilde
sürdürüyor.
112
İl Ambulans Servisi Başhekimliği Komuta Kontrol Merkezi?ne günde binlerce
telefon gelirken, bu çağrılardan büyük bir çoğunluğunun asılsız ve gereksiz
olduğunu tespit ediliyor.
Gereksiz
çağrıların, acil servis ekibinin müdahale etmesi gereken gerçek vakalara
ulaşmayı aksattığını vurgulayan yetkililer, 112?nin sadece acil vakalarda aranması
gerektiğini hatırlatıyor.
Vakaya
intikal süresi olarak Türkiye?nin önde gelen iller arasında yer alındığını
belirten yetkililer, ?İhbar geldiğin andan itibaren 1 dakika içinde ekiplerimiz
çıkış yapmaktadır. Vakaya ortalama bir kaç dakikada ulaşıyoruz. Telefon eden
kişi evvela kendisini tanıtmalı, olayı, kaza varsa yaralı sayısını söylemeli.
En önemlisi yerin net bir şekilde bildirilmesidir. Hasta sayısı mutlaka
söylenmeli. Çünkü buna göre ambulansları yönlendiriyoruz. Eskiye nazaran
insanlarımız daha şuurlu. Görevli arkadaşlar da bu konuda hassas. Bazen
bulunduğu yeri bilmeyen kişiler arayabiliyor. Onlar da etraflarında gördükleri
şeyleri aktarırsa kaza mahallini daha kolay buluruz. Bir iki kez arayan kişinin
bir daha aramasını engelliye biliyoruz. Bunların dışında bir şey öğrenmek için
arayanlar da oluyor. Adres soruyor. Devlet hastanesini numarasını soruyorlar.
Bunları 118′e sorabilirler. Birçoğu ise açıp konuşmadan kapatıyor? dediler.
Çocukların
da 112?yi meşgul ettiğini bildiren yetkililer, şöyle konuştu:?Bir iki defa
yapılınca dönüp uyarıyoruz. Eskiden telefonu görmediğimiz için arayanlar daha
çok oluyordu. Mesela bir çocuk arıyor, ?Ambulans var mı?? diye soruyor, ?Var?
deyince, ?Benim de var, hadi yarıştıralım? diyor.?
İlk Yorumu Yap