Bölgede ilk kez e-geçmiş olsun servisini uygulayan Adıyaman 82. Yıl Devlet Hastanesini şimdilerde bölgedeki birçok hastane örnek almaya başladı.
82. Yıl Başhekimi Murtaza Yetiş, 2 haftadır servisin hayata geçtiğini söyleyerek, “ Hastane olarak göreve geldiğimiz günden bugüne ekibimizle Adıyaman için çalışmaya gayret gösteriyoruz. Bu çerçevede yeni bir uygulamaya geçtik. Adıyaman’da ilk kez e-geçmiş olsun uygulamasına geçen hastanemizde hastalar bu uygulamadan oldukça memnun kaldı. Hatta bir hastamız uzun zamandır göremediği oğlunun geçmiş olsun mesajını e-geçmiş olsun aracılığıyla aldı ve gözyaşlarını tutamadı. Bu ve buna benzer örneklerimiz çok. Hasta olarak Adıyaman’a hizmet etmeye devam edeceğiz.”dedi.
“82. Yıl Devlet Hastanesi olarak yıllar önce ‘Hayat hayalden ibarettir’ diyerek, bir hayal ile yola çıkmıştık” diyen Yetiş, “Bize emanet edilen sağlığınızı koruyacağımızı, buna dair tüm imkanları sunacağımızı söylemiştik. Bunu gerçekleştirirken klasik anlayışları bir yana bırakarak çağdaş işletmecilik anlayışı, kalite bilinci ile hareket edeceğimizin işaretini vermiştik. Bugün gelinen noktada; ayaktan tanı-tedavi için gerekli poliklinik sayısı, tam donanımlı görüntüleme merkezi, uluslararası standarta kavuşmuş laboratuarı ve modern ameliyathanesi yanı sıra hukuka saygılı hasta hakları uygulaması, evde bakım merkezi, hasta ve çalışan memnuniyetini gözeten kalite çalışmaları ile ülkemiz adına saygın bir hastane konumuna geldik.Ekip ruhuyla hareket edildiği taktirde uzun mesafelerin kısa zamanda alınacağını gösterdik. Bu bir kamu kurumu olsa da. Işık’la gölge’yi karıştırmamaya gayret ettik. Zaman zaman amaç ve hedeflerimizi gözden geçirdik. Amacın ve hedefin berrak tutulması ve bu iki unsura kilitlenmesi gerektiğine inandık.Sürekli yeni projeler üreterek ivmeyi arttırmaya çalıştık. Sağlık alanındaki gelişmeleri hızla ilimize getirme, bu alandaki açığı kapatma gayretinde olduk. Sağlık hizmetine daha kolay ulaşılmasını sağlamak amacıyla ‘her hekime poliklinik’ uygulamasını başlattık. Ayrıca SMS ve internet üzerinden randevu alınması yanı sıra 444 82 02 hasta temsilciliği uygulamasıyla telefonla kayıt dönemini başlattık. Tanısal işlemlerde sağlık bakanlığı hastaneleri içerisinde bölgemizin en zengin merkezini kurduk. Yeni eklenen MR, digital röntgen, laser taş kırma cihazı, multidedektör bilgisayarlı tomoğrafi, EKO-EFOR-HOLTER hizmeti veren kardiyoloji merkezi, EEG-EMG, Gastroskopi-Rektoskopi, Bronkoskopi, vs. gibi girişimsel işlemlerle ciddi ihtiyaçları giderdik. Ayrıca ameliyathanenin 4 salona çıkarılması, fizik tedavi ve rehabilitasyon merkezi, göz merkezi ve işitme merkeziyle birlikte tedaviye yönelik yeni açılımlar sağladık.Yıllar önce dispanser olarak tasarlanan hastane binasını modern görünüme kavuşturarak hasta odalarını ikişer kişilik telefon, klima, TV ile donattık. Telefon noktaları, hastane berberi, kablosuz internet, kitaplık, 24 saat hizmet veren hastane kafeteryası ile hastalarımızın konforunu yükseltmeye çalıştık. Hasta Hakları alanına yönelik olarak ilimizde hizmet veren Hasta ve Hasta Yakınları Derneği’nin bahsedilmeden geçilemeyecek katkılarıyla örnek bir birim kurarak etkin hasta hakları birimi kurduk. Hasta Hakları Birimini sadece hasta hakkı ihlalini soruşturan birim olmaktan çıkararak aynı zamanda hastanın haklarını üst düzeyde elde edebileceği ve sağlık hizmetinden etkin biçimde yararlanacağı ileri bir anlayışa dönüştürdük. Bu sayede ilimizde ilk olarak özürlü ve yaşlı hastalara yönelik VIP hizmet imkanı sunan ‘turuncu kart’, ülkemizde sadece sayılı birkaç hastanede bulunan ‘evde bakım merkezi’ vb. yeni uygulamalar geliştirdik. Bizzat Sayın bakanımız Prof. Recep AKDAĞ’ın gösterdiği yakın ilgiyi ve ilimizin değerli yöneticilerinin desteğini hep yanımızda gördük. Bunca şey ancak böylesi bir destekle yapılabilirdi. Çıtayı yükselterek yola devam etmek arzusundayız. Sizin desteğiniz bu isteğimizi daha gerçekleşebilir kılacaktır.
İlk Yorumu Yap