Şeyh Sait Adıyaman?da Anıldı
Adıyaman?da bir grup,
idam edilen Şeyh Sait için basın açıklaması yaptı.
Kürdistan İslami
Hareketi Demokrasi Parkı?nda toplanan öncülüğünde toplanan 20 kişilik grup,
Şeyh Sait?i andı.
Grup açıklama yapan
Mustafa Atıcı, Şeyh Sait ve dava arkadaşlarını idam edilişlerinin 90. Yılında
andıklarını söyledi.
Kürdistan Azadî Cemiyeti?nin
öncülüğünde 1925 yılının Şubat ayında Şeyh Said Efendi ve dava arkadaşları
tarafından ayaklanma başlatıldığını belirten Atıcı, ?Bu kıyam, aynı yılın
Haziran ayında Kürdistan?ın aziz şehidleri Şeyh Said Efendi ve dava
arkadaşlarının idamıyla son bulmuştur. İnsani, İslami ve Kürdistani taleplerle
Kürdistan?ın Kuzeyinde halkın yoğun katılımıyla gerçekleşen Şeyh Said Kıyamı,
Kürdistan?da inkâra, dayatmaya, işgale karşı en büyük itirazlardan biridir. Bu
itiraz nedeniyledir ki sonraki Kürdistani hareketlere ilham kaynağı olmuş,
Kürdistani taleplerin nelerden ibaret olduğunu da net bir şekilde ortaya
koymuştur? dedi.
Şeyh Sait ve
arkadaşlarının dönemin istiklal mahkemelerinde yargılanarak 29 Haziran 1925?te
Diyarbakır?da idam edilerek şehit edildiğini ifade eden Atıcı, Şeyh Sait ve
arkadaşlarının davasını unutturmak için mezarlarının kimse tarafından
bilinmeyen bir yere yapıldığını dile getirdi.
Şeyh Sait ve
arkadaşlarına yapılan aynı muamelenin Bediüzzaman Said Nursi?ye de yapıldığını
vurgulayan Atıcı, şöyle konuştu: Aynı muamele Dersim?in yiğit evladı ve
Kürdistani bir şahsiyet, önder ve şehid olan Seyyid Rıza ve İslam aleminin
iftiharı olan Kürdistanlı büyük âlim Bediüzzaman Said Kürdi hakkında da icra
edilmiştir. Bugün Kürdistan?ın Güneyi özgürlüğü yakalamış ve Batısı özgürlüğe
yürürken, Kuzey?de ve Doğu?da da umutlar artmaktadır. Kürdistan?ın özgürlüğü ve
halkımızın adalet ve özgürlük talebiyle İslami ve insani talepler arasında bir
öncelik veya sonralık sorunu olmadığı gibi, Kürdistani taleplerin İslam?a ve
Ümmetin maslahatına aykırı bir yönünün olmadığı da aşikârdır. Kemalistler,
Baasçılar ve onlar tarafından zihinleri çelinmiş olanlarca ileri sürülen ve
Kürdistan?ın özgürleşmesinin İslam ve Arap alemi?nin birliğine zarar vereceği
söylemi mesnetten yoksundur. Kürdistan halkının meşru temsilcisi olan siyasi
aktörler ve bir bütün olarak Kürdistan halkı; Kürdistan halkının ekseriyetinin
Müslüman olması itibariyle İslami ve aynı zamanda insani sorumluluklarının
bilincindedirler. Ancak Kürdistan?ın komşusu ve halkları Müslüman olan
ülkelerin yönetimleri kendi sorumluluklarının bilincinde olmadıkları gibi,
Kürdistan halkına karşı olan görevlerini yerine getirmede sınıfta kalmışlardır?
Grup, açıklamanın ardından sesiz bir şekilde dağıldı.
İlk Yorumu Yap