Trafik Kurallarına Uymayanlara Büyük Cezalar
Bektaş, yaptığı açıklamada,
Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü tarafından yayınlanan 1988 yılında bu
yana yönetmenlik ile iş ve işleyişi yürüttüklerini anımsatarak, son
yönetmeliğimiz 29 mayıs 2013 tarihinde 28661 sayılı mevzuata göre yürütüldüğünü
hatırlattı.
Bu mevzuata göre sürücü
kurslarının bir çok iş ve işleyişinde değişiklikler olduğunu aktaran Bektaş,
?Bu değişiklikler öncelikle eski model araçlarımız artık yeni araçlar ile 10
yaş sınırı getirildi. Büyük araçlara 20 yaş sınırı getirildi. Direksiyon eğitimi
ve uygulamasında eğitim vereb bütün hocalarımız, üniversite mezunu oldular.
Direksiyon usta öğreticilerimizden olmak üzere yüksek okul mezunu olmadan
eğitim ve öğretim veremiyoruz. Kurumsallaşma açısından bütün personellerimizin
tamamı üniversite mezunu ayrıca sınavlarda daha önce yapmış olduğumuz
sınavlarda teorik olan sınav sorunumuz 120 sorudan 60 soruya daha sonrada 50
soruya düşürüldü. Teorik sınavlar çağın şartlarına uygun hala getirildi. Sınav
tekniği daha kolay oldu. Ancak direksiyon sınavlarımızda federasyonumuzun
trafik başkanlığına vermiş olduğu karar kabul edildi. Şuanda direksiyon
sınavlarımızda Avrupa standartlarına uygun bir şekilde bir düzey geldi.
Direksiyon sınavlarından eskiden başarı %95 iken şimdi %60 düştü. Sebebine
gelirken eğitim öğretim veren kurumlar hayata kaldı. Kesinlikle sınavlarda park
etme, aracı geri geri kullanma, rampada kaçırmama bir sinyal dahi vermeme
sınavda kalmalarına sebebiyet oldu.Bundan dolayı da sürücü kursları olarak
bizler bu konudan gayet memnunuz. Çünkü eğitim,eğitim ile trafik sorunu aşına
bilir diyoruz? dedi.
? 2015 Yılı Sürücü
Belgelerinde Değişiklik Olacak mı
Önümüzdeki aylarda
yapılacak olan değişikliklerde Trafik Karayolları yönetmenliğindeki
değişikliklerin sürücü belgelerinde değişikliğe yok açacağına işaret eden
Bektaş, şunları kaydetti:
?Sürücü belgeleri ömür boyu
olmayacak sürücü belgelerine bir süre getiriliyor. A2,B ,F G ve H sınıflarımıza
10 yıl C D E araçlarımıza da 5 yıl süre ile ehliyetleri ile araç sürebilecekler
ehliyetlerini yenilerken herhangi bir harç ödemeyecekler bu yenileme ile
birlikte sağlık raporlarını, ve sağlık raporları ile birlikte sürücü eğitim
testinden geçmeleri gerekiyor. Sürücü eğitim testinden geçemeyen kişilerin
sürücü belgeleri yenilenmeyecek ayrıca sürücü belgesi olan kişiler aday sürücü
sayılacak yeni sistemle birlikte aday sürücülüğü dediğimiz stajyer aday
uygulamasında geçilecek yani çıraklık eğitim dönemi başlayacak aday sürücüler 1
yıl içerisinde 3 kez kırmızı ışıkta hız,radar ve yaya okul geçişlerinde hata
yapmamaları şartı ile sürücü belgeleri yenilenecek eğer bu hataları yaparlarsa
sürücü belgeleri geçici süre ile geri alınacak?
? Eski ile Yeni Ehliyetler
Arasında Fark Olacak
Eski ile yeni sürücü
belgeleri arasında değişikliklerin olacağını belirten Bektaş, şöyle devam etti:
?Sürücü belgelerinin burada
eski sürücü belgeleri ile yeni sürücü belgeleri arasında belki izlenim olarak
büyük fark yok ama işin gerçeğinde şu var. Sürücü belgeleri, özellikle eskiden
sürücü kursları olmadan önce sadece bir kitap vardı. Bu kitaptan çalışılıp daha
sonra sınavda başarı olmaları halinde sürücü belgelerini alabiliyorlardı. Âmâ
1987 yılının sonunda kabul edilen kanunla sürücü kursları kurulduktan sonra
Türkiye?de 1987 yılı içerisinde 2 Milyon 900 bin araç vardı. 11 bine yakın kaza
olmuş, kazalarda vafat eden kişi 7530 2013 yılları içerisinde 18 milyona yakın
aracımız var.110000 üzerinde kaza var. Vefat eden insan sayımızı 3530 kişi
vefat etmiştir. Görülmektedir ki sürücü kurslarımız eğitim ve öğretimi burada
öne çıkmaktadır. Bizim vatandaşlarımızdan bir isteğimiz var. Sürücü kurslarına
kayıt oldukları zaman sadece ve sadece alacakları eğitimi sorsunlar B sınıfı
bir ehliyet alacakları zaman en az 12 saat akan bir trafikte araç görmeleri
gerekmektedir. Bu eğitimi vermeyen kurumları, kursları tercih etmemeleri, ve
eğitimden uzak durmaları gerekir. Türkiye?de trafik sorunu hiçbir kurumun
sadece sürücü kursları anlamından söylemiyorum. Hiç bir kurumun tek başına
çözebileceği bir sorun değildir. Burada tüm kamu kurum ve kuruluşlarına görev
düştüğü gibi vatandaşlar ise eğitim veren eğitim ve kuruluşları tercih etmek
gibi bu konuya bir katkıda bulunmuş olurlar?
? Yeni Düzenlemede Hangi
Konularda Sürücü Belgelerine El Konulacak
Yeni düzenlemede Trafik ve
Karayolları düzenlemeleri ile eskiden 100 ceza puanı alanlara 2 ay süre ile
ehliyetlerine el konulduğunu anlatan Bektaş, bu ceza puanının 60?a
düşürüleceğini aktardı.
Bir yıl içerisinde 3 kez
kırmızı ışık ihlali, 3 kez Radar, 3 kez emniyet kemeri takmamanın, motosiklet
sürücülerinin 3 kez kask takmamaları durumunda bunu mobese ve trafik polisleri
tarafından, tespit edilmesi durumunda sürücü belgelerine 2 ay süre ile el
konulacağını dile getiren Bektaş, şunları söyledi:
?Ancak tehlike arz eden durum alkol düzeyi 0.50 bromür üzerinde çıkan kişiler böyle bir durumda karşılaştıkları sürede sürücü belgelerine 700 Tl ceza kesilecek,6 ay sürücü belgelerine el konulacak.Eğer ikinci kez yakalanırsa alkollü olarak 877 lira ceza sürücü belgeleri 2 yıl el konulacak,3 kez yakalanmalarında 1407 lira para cezası sürücü belgelerine 5 yıl el konulacak. Trafik polislerinin yapmış oldukları uygulamada alkol metreye üflemeyen sürücülerimizi uyarmak istiyorum. Sürücülerimiz alkometreye üflemedikleri zaman anında yapılacak olan tutanak ile sürücü belgeleri 2 yıl el konulacak. Ve kendilerine 1407 lira idari para cezası kesilecek alkol oranı 1 bromürlün üstüne çıkan sürücülerimize ise özellikle burada yine sürücü belgelerine el konularak Trafik Ceza kanunun 179?uncu maddesi gereğince 6 ay veya 2 yıl arasında hapis cezası bekliyor?
İlk Yorumu Yap