Trafik Kurallarına Uymayanlara Büyük Cezalar

Trafik Kurallarına Uymayanlara Büyük Cezalar

Bektaş, yaptığı açıklamada, Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü tarafından yayınlanan 1988 yılında bu yana yönetmenlik ile iş ve işleyişi yürüttüklerini anımsatarak, son yönetmeliğimiz 29 mayıs 2013 tarihinde 28661 sayılı mevzuata göre yürütüldüğünü hatırlattı.

 

Bu mevzuata göre sürücü kurslarının bir çok iş ve işleyişinde değişiklikler olduğunu aktaran Bektaş, ?Bu değişiklikler öncelikle eski model araçlarımız artık yeni araçlar ile 10 yaş sınırı getirildi. Büyük araçlara 20 yaş sınırı getirildi. Direksiyon eğitimi ve uygulamasında eğitim vereb bütün hocalarımız, üniversite mezunu oldular. Direksiyon usta öğreticilerimizden olmak üzere yüksek okul mezunu olmadan eğitim ve öğretim veremiyoruz. Kurumsallaşma açısından bütün personellerimizin tamamı üniversite mezunu ayrıca sınavlarda daha önce yapmış olduğumuz sınavlarda teorik olan sınav sorunumuz 120 sorudan 60 soruya daha sonrada 50 soruya düşürüldü. Teorik sınavlar çağın şartlarına uygun hala getirildi. Sınav tekniği daha kolay oldu. Ancak direksiyon sınavlarımızda federasyonumuzun trafik başkanlığına vermiş olduğu karar kabul edildi. Şuanda direksiyon sınavlarımızda Avrupa standartlarına uygun bir şekilde bir düzey geldi. Direksiyon sınavlarından eskiden başarı %95 iken şimdi %60 düştü. Sebebine gelirken eğitim öğretim veren kurumlar hayata kaldı. Kesinlikle sınavlarda park etme, aracı geri geri kullanma, rampada kaçırmama bir sinyal dahi vermeme sınavda kalmalarına sebebiyet oldu.Bundan dolayı da sürücü kursları olarak bizler bu konudan gayet memnunuz. Çünkü eğitim,eğitim ile trafik sorunu aşına bilir diyoruz? dedi.

 

? 2015 Yılı Sürücü Belgelerinde Değişiklik Olacak mı

 

Önümüzdeki aylarda yapılacak olan değişikliklerde Trafik Karayolları yönetmenliğindeki değişikliklerin sürücü belgelerinde değişikliğe yok açacağına işaret eden Bektaş, şunları kaydetti:

 

?Sürücü belgeleri ömür boyu olmayacak sürücü belgelerine bir süre getiriliyor. A2,B ,F G ve H sınıflarımıza 10 yıl C D E araçlarımıza da 5 yıl süre ile ehliyetleri ile araç sürebilecekler ehliyetlerini yenilerken herhangi bir harç ödemeyecekler bu yenileme ile birlikte sağlık raporlarını, ve sağlık raporları ile birlikte sürücü eğitim testinden geçmeleri gerekiyor. Sürücü eğitim testinden geçemeyen kişilerin sürücü belgeleri yenilenmeyecek ayrıca sürücü belgesi olan kişiler aday sürücü sayılacak yeni sistemle birlikte aday sürücülüğü dediğimiz stajyer aday uygulamasında geçilecek yani çıraklık eğitim dönemi başlayacak aday sürücüler 1 yıl içerisinde 3 kez kırmızı ışıkta hız,radar ve yaya okul geçişlerinde hata yapmamaları şartı ile sürücü belgeleri yenilenecek eğer bu hataları yaparlarsa sürücü belgeleri geçici süre ile geri alınacak?

 

? Eski ile Yeni Ehliyetler Arasında Fark Olacak

 

Eski ile yeni sürücü belgeleri arasında değişikliklerin olacağını belirten Bektaş, şöyle devam etti:

 

?Sürücü belgelerinin burada eski sürücü belgeleri ile yeni sürücü belgeleri arasında belki izlenim olarak büyük fark yok ama işin gerçeğinde şu var. Sürücü belgeleri, özellikle eskiden sürücü kursları olmadan önce sadece bir kitap vardı. Bu kitaptan çalışılıp daha sonra sınavda başarı olmaları halinde sürücü belgelerini alabiliyorlardı. Âmâ 1987 yılının sonunda kabul edilen kanunla sürücü kursları kurulduktan sonra Türkiye?de 1987 yılı içerisinde 2 Milyon 900 bin araç vardı. 11 bine yakın kaza olmuş, kazalarda vafat eden kişi 7530 2013 yılları içerisinde 18 milyona yakın aracımız var.110000 üzerinde kaza var. Vefat eden insan sayımızı 3530 kişi vefat etmiştir. Görülmektedir ki sürücü kurslarımız eğitim ve öğretimi burada öne çıkmaktadır. Bizim vatandaşlarımızdan bir isteğimiz var. Sürücü kurslarına kayıt oldukları zaman sadece ve sadece alacakları eğitimi sorsunlar B sınıfı bir ehliyet alacakları zaman en az 12 saat akan bir trafikte araç görmeleri gerekmektedir. Bu eğitimi vermeyen kurumları, kursları tercih etmemeleri, ve eğitimden uzak durmaları gerekir. Türkiye?de trafik sorunu hiçbir kurumun sadece sürücü kursları anlamından söylemiyorum. Hiç bir kurumun tek başına çözebileceği bir sorun değildir. Burada tüm kamu kurum ve kuruluşlarına görev düştüğü gibi vatandaşlar ise eğitim veren eğitim ve kuruluşları tercih etmek gibi bu konuya bir katkıda bulunmuş olurlar?

 

? Yeni Düzenlemede Hangi Konularda Sürücü Belgelerine El Konulacak

 

Yeni düzenlemede Trafik ve Karayolları düzenlemeleri ile eskiden 100 ceza puanı alanlara 2 ay süre ile ehliyetlerine el konulduğunu anlatan Bektaş, bu ceza puanının 60?a düşürüleceğini aktardı.

 

Bir yıl içerisinde 3 kez kırmızı ışık ihlali, 3 kez Radar, 3 kez emniyet kemeri takmamanın, motosiklet sürücülerinin 3 kez kask takmamaları durumunda bunu mobese ve trafik polisleri tarafından, tespit edilmesi durumunda sürücü belgelerine 2 ay süre ile el konulacağını dile getiren Bektaş, şunları söyledi:

 

?Ancak tehlike arz eden durum alkol düzeyi 0.50 bromür üzerinde çıkan kişiler böyle bir durumda karşılaştıkları sürede sürücü belgelerine 700 Tl ceza kesilecek,6 ay sürücü belgelerine el konulacak.Eğer ikinci kez yakalanırsa alkollü olarak 877 lira ceza sürücü belgeleri 2 yıl el konulacak,3 kez yakalanmalarında 1407 lira para cezası sürücü belgelerine 5 yıl el konulacak. Trafik polislerinin yapmış oldukları uygulamada alkol metreye üflemeyen sürücülerimizi uyarmak istiyorum. Sürücülerimiz alkometreye üflemedikleri zaman anında yapılacak olan tutanak ile sürücü belgeleri 2 yıl el konulacak. Ve kendilerine 1407 lira idari para cezası kesilecek alkol oranı 1 bromürlün üstüne çıkan sürücülerimize ise özellikle burada yine sürücü belgelerine el konularak Trafik Ceza kanunun 179?uncu maddesi gereğince 6 ay veya 2 yıl arasında hapis cezası bekliyor?

İlk Yorumu Yap

Yorum Yap