Alınabilecek Bütün Önlemleri İlk Haftadan Aldık
Oluşturduğu etki ile
dünya genelinde yaşam ve iş alışkanlıklarını değiştiren Covid 19la ilgili tüm
önlemleri ilk andan itibaren alarm seviyesinde tutan Akedaş Elektrik Perakende
Satış A.Ş. bu süreçte minimum temas, maksimum müşteri memnuniyeti anlayışı ile
hizmet verdi.
Akedaş Elektrik Perakende
Satış A.Ş. Genel Müdürü Medine Tanış, Covid 19 vakasının Türkiyede görülmeye
başlandığı ilk günden itibaren şirkette alınan önlemler, bu hassas süreçte
verilen minimum temas, maksimum müşteri memnuniyeti anlayışı, evde kalma
sürelerine paralel olarak artan hane içi elektrik kullanımı, tüketicilerin ve
çalışanlarının sağlığına yönelik hamleler, tüketicilerden gelen talepler ve
şirketin yaptığı çalışmalarla ilgili bazı bilgiler verdi.
POST
PANDEMİ DÖNEMİNDE HİZMET SEKTÖRÜNDE KÖKLÜ DEĞİŞİKLİKLER BEKLİYORUZ
Koronavirüsle
ilgili aldığı önlemleri ilk andan itibaren en üst seviyede tuttuklarını
belirten Akedaş Elektrik Perakende Satış A.Ş. Genel Müdürü Medine Tanış, Covid
19un insanların yaşam şekillerini çok kısa sürede değiştirdiğini, bu durumun
birçok sektörü etkilediği gibi hizmet sektöründe de kalıcı değişikliklere
gidilmesine neden olduğunu söyledi.
Gelenek ve göreneklerine
bağlı temasın vazgeçilmez olduğu toplumu temassız hayata alıştırdığına vurgu
yapan Tanış, Evde kalınan süre boyunca insanlar içlerine döndü. Bazıları
içindeki cevheri keşfederek yön değiştirdi. Birçok insanın, şehir yapısının
karmaşasından, trafik kirliliğinden ve kalabalık gürültüsünden uzaklaşarak
kendini dinlemesine fırsat oldu. Sağlık açısından bizleri tedirgin eden, hayat
kalitelerimizi de bu yönde düşüren pandemi dönemi aslında birçok insan için
sorgulama ve içe dönüş olarak değerlendirildi.
Biz Akedaş olarak,
salgının Türkiyede görülüğü ilk günden itibaren en sıkı önlemleri alarak bu
süreç boyunca çalışmaya, tüketicilerimize enerji sağlamaya devam ettik.
Tüketicilerimiz enerjisiz kalmasın diye biz bütün enerjimizle süreç boyunca
yanlarındaydık. Attığımız önemli adımlarla önce çalışanlarımızın sonra da
tüketicilerimizin sağlığı için tüm önlemleri tamamlamış olduk. Dedi.
ALINABİLECEK
BÜTÜN ÖNLEMLERİ İLK HAFTADAN ALDIK
Türkiyede ilk vakanın
açıklandığı 11 Mart tarihinden itibaren kurumlarında hijyen ve sağlığa yönelik
önemli adımlar attıklarını da hatırlatan Akedaş Elektrik Perakende Satış A.Ş.
Genel Müdürü Medine Tanış, dezenfektandan maskeye, eldivenden sosyal mesafeye
uygun fiziksel yapılaşmaya kadar bütün tedbirleri aldıklarını, Sağlık Bakanlığı
tarafından yayınlanan bütün rehberlerde yer alan işyeri önlemlerini kurallarına
uymakla birlikte fazlasıyla gerçekleştirdiklerini dile getirdi.
Covid 19un Türkiyede
ilk vakasının tespit edilmesinin ardından Hizmet binasının girişine termal
kamera konuşlandırarak kurumlarına giriş yapan çalışan ve tüketicilerin
ateşlerinin ölçüldüğüne dikkat çeken Tanış şöyle konuştu; Şimdiye kadar
çalışan ya da tüketici hiç kimseyi ateşini ölçmeden içeri almadık. Temin
ettiğimiz; maske, dezenfektan, eldiven, kolonya gibi ürünleri ilk günden beri
aktif şekilde kullanıyoruz. Şirketimiz; her akşam mesai saatleri sonrasında
dezenfekte ediliyor. Gelen tüketicilerimiz ile çalışanlarımız arasında sosyal
mesafeye uygun işlem gerçekleştirebilecekleri bariyerler yerleştirildi. Maske,
kişisel temizlik ve sosyal mesafe kurallarını hiç unutmadan önlemlerimizi
almaya devam ediyoruz. Normalleşme sürecinde de post pandemi döneminde de
tedbiri elden bırakmayacağı, çalışanlarımız ve tüketicilerimizin sağlığı için
bütün önlemlerle çalışmaya devam edeceğiz.
PANDEMİ
BOYUNCA TÜKETİCİLERİMİZLE İLETİŞİMİMİZ HİÇ KOPMADI HATTA DAHA DA GÜÇLENDİ
Bu dönemde iletişim çok
önemliydi çünkü sosyal hayat sıfırlanmıştı. İnsanlar evlerine, içlerine
dönmüştü. Dış dünyayla bağlarını da koparmamaları için dijital dünyada tam hâkimiyet
sağlayabilecekleri bir iletişime ihtiyaçları vardı.
Biz de bunu çok güzel
değerlendirdik. Bu süreçte sosyal medyadan, diğer iletişim kanallarımızdan bize
ulaşan bütün tüketicilerimizi tek tek aradık. Taleplerini; varsa sorunlarını
dinledik, onlara çözüm ürettik ve bütün bunların takibini sağlayarak onlarla
irtibatımızı hiç kesmedik.
Tüketiciyi aramak zaten
bizim Müşteri Memnuniyeti anlayışımız içerisinde mevcut olan bir aksiyondu.
Sadece bu süreçte daha yoğun kullanıldı.
Pandemi süresince Çağrı
Merkezimiz 7/24 tam kapasite ile hizmet vermeye devam etti ve tüketicilerimizi
hiç cevapsız bırakmadık.
TÜKETİCİ
İŞLEM MERKEZLERİMİZ EN KRİTİK NOKTALARIMIZDI
Tüketici ile
buluştuğumuz, fiziksel temasa geçtiğimiz noktalarımız olan Tüketici İşlem
Merkezlerimiz, üzerinde en çok çalıştığımız yerler oldu. Toplum sağlığını
koruyabilmek adına ekstra önlemler alarak ilk günden itibaren çalışanlarımıza
da bu yönde bilgilendirmeler sağladık. En büyük önlemi onlar aldı,
tüketicilerimizle temas noktalarımız gerçekten çok kritikti.
Hala o noktalarda
önlemlerimiz devam ediyor. Yeni normal hayata adapte olmayı kolaylaştırmak için
tüketicilerimize de alışkanlık sağlayacak bilgilerimizin paylaşımlarını sürekli
güncelliyoruz.
Bölgemizde fiziksel temas
noktaları çok büyük önem arz ediyor. Aslında tüketicilerimiz birçok işlemi
online olarak gerçekleştirebiliyorlar. Bunları sık sık tüketicilerimize
duyuruyoruz.
ÇALIŞANLARIMIZ
BU SÜREÇTE EN BÜYÜK YARDIMCILARIMIZDI
Şirket çalışanlarının
kendi sağlığına dikkat ederek, tüketicilerin sağlıklarını tehdit etmemek için
ellerinden gelen gayreti gösterdiklerine vurgu yapan Akedaş Elektrik Perakende
Satış A.Ş. Genel Müdürü Medine Tanış; açıklamalarını şöyle sürdürdü; Maske ile
çalışmak, gün boyu siperlik takmak ve hijyen kurallarına harfiyen uymak çok
kolay bir şey değil. Alışık olduğumuz düzen zorunlu olarak değişti.
Kıyafetlerinin temizliğine dikkat edildi. Tabii biz de çalışanlarımızın
işlerini kolaylaştırmak için büyük değişimler gerçekleştirdik, bazı
serbestlikler getirdik. Kıyafetlerini temiz tutmalarını sağlamak için spor
giyim serbestliği getirdik. Bu süreçte hijyenlerini her an sağlayabilmeleri
için onlara kişisel dezenfektan, kolonya, eldiven, maske ve siperlik gibi
ürünleri stoklu şekilde temin ettik.
HERKES
ÜZERİNE DÜŞEN GÖREVİ EN YOĞUN ÇABAYI GÖSTEREREK BAŞARIYLA GERÇEKLEŞTİRDİ
Herkes üzerine düşen
görevi fazlasıyla yerine getirdi. Çalışanlarımız, tüketicilerimiz ve
paydaşlarımız ellerinden geleni fazlasıyla yaptılar. Tüketici odaklı bakış
açımızdan hiç taviz vermeden bu süreci ilerletmeyi başardık. Post Pandemi
döneminde de bu anlayışla devam edeceğiz.
İNSANLARIN
TÜKETİM ALIŞKANLIKLARI DEĞİŞTİ, ELEKTRİK DE BU KALEMLERDEN BİRİSİYDİ
Pandemi süresince
insanların evde kalma süreleri arttı. Bu artış tüketimin artışını da beraberinde
getirdi. Normal hayatta evde çok fazla vakit geçiremeyen şehir merkezinde
yaşayan insanlar evlere kapanmak zorunda kaldı. Gündüz saatleri içerisinde evde
olmayan çocuklar, uzaktan eğitim sistemi ile evlerden eğitim almaya devam
ettiler. Kreşler de kapalıydı, küçük yaş gurubu da hep evdeydi tabii. Bu durum
aileyi bir araya getirdi ve normal hayattan daha fazla tüketim
gerçekleştirilmesine sebep oldu. Elektrik, su, doğalgaz başta olmak üzere bütün
tüketim kalemleri arttı. Gıda tüketim artışları market stoklarını zorladı. Hane
için elektrik kullanımındaki artış doğal olarak faturalara yansıdı. Normalde
alışık olmadıkları tüketimleri gören hane halkı başlangıçta panikledi. Tabi biz
bu süreçte gerekli açıklamaları belirli periyotlarda gerçekleştirdik. Ayrıca
tek tek tüketicilerimizi aradık. Tek tek fatura inceledik. Bedel ve dönem ayırt
etmeksizin bütün faturaları tek tek inceleyerek tüketiciye açık şekilde
anlattık. Onlar da bu durumu anladılar. Zamanla sokağa çıkma yasakları azaldı,
yeni normal döneme girdiğimizden beri de insanlar yavaş yavaş alışkanlıklarına
dönmeye başladı.
MESKEN
TÜKETİMİ NİSAN AYINDA CİDDİ BİR ARTIŞ GÖSTERDİ
Bu süreçte mesken
tüketimi ciddi bir artış gösterdi. Mart ayı ve Nisan ayı arasındaki tüketim
artışı Mayıs ayında düşüş olarak ortaya çıktı. Bu düşüşte Mayıs ayında hayatın
normale dönmeye başlaması etkili oldu. Yeni normal sürecin açıklanması, iş
hayatının normale yaklaşması ve havaların ısınmasıyla birlikte ısıtıcı ya da
soğutucu ihtiyacının olmadığı bir ay geçirilmesi insanların evde kalma
süresinin azalmasını ve dolayısıyla tüketim azalışını beraberinde getirdi.
ŞEHRİMİZE,
BÖLGEMİZE VE ÜLKEMİZE DESTEKLERİMİZ OLDU
Hizmet verdiğimiz bölge
olan Kahramanmaraş ve Adıyaman illerimizde İl Sağlık Müdürlüklerine sağlık
kuruluşlarında Korona virüs (Kovid-19) salgınının tedavisinde kullanılmak
üzere; Hızlı Tanı Cihazı, Negatif Basınç Sistemleri ve Biyogüvenlik kabini
hediye ettik. Bu cihazlar sayesinde sağlık çalışanlarının ve hastaların
tedavilerinde kolaylık sağlanmış oldu.
ŞİMDİ
YENİ NORMALE ALIŞMA ZAMANI
Bu süreçte en önemli
nokta tedbiri elden bırakmayarak mesafeli sosyal hayata alışmaya çalışmak.
Maske, temizlik ve sosyal mesafe kuralını hiçbir zaman unutmayacağız. Uzun bir
süreç bizi bekliyor, bütün bu alışkanları hayatımıza adapte etmeliyiz. Belki de
en dikkatli olmamız gereken zamanlardan geçiyoruz. Sıcak havanın ve sosyal
hayata geçişin rehavetine bir anda kapılmamamız gerekiyor. Çalışanlarımız ve
tüketicilerimiz için biz bunu sağlıyoruz.
POST
PANDEMİ DÖNEMİ PANDEMİ SÜRECİNDE ÖĞRENDİKLERİMİZİN UYGULAMASI OLACAK
Pandemi dönemi boyunca
alışkanlıklarımız değişti, iş yapma şekillerimiz farklılaştı. Post Pandemi
dönemi bütün değişimlerin bir uygulaması, adeta hayata geçiş aşaması olacak.
İş yerlerinde toplantılardan yemek saatlerine kadar
bütün uygulamalar farklılaştı. Vakanın yoğun olduğu bölgelerde İstanbul, Ankara
İzmir gibi şehirlerimizde evden çalışma sistemi çok büyük gelişim kaydetti.
Home Office mantığı, birçok sektörde uygulanmak zorunda kalındı. İnsanlar bu
durumu fırsata çevirdiler ve işlerine devam ettiler. Evden çalışmayı
destekleyen, buna olanak sağlayan sektörlerde günümüz için gerçekten mantıklı
bir uygulama. Bizler Türkiyenin enerji veren şirketleri olarak bunu tam
manasıyla gerçekleştiremiyoruz. Tüketicilerimiz için fiziksel olarak Akedaş
fiziksel noktalarında var olmamız gerekiyor. Bundan şikayetçi değiliz,
tüketicilerimize her an hizmet veriyor olmanın gururunu yaşıyoruz. İnsanların
evde kaldığı, marketlerin bile boş olduğu süreçlerde enerji şirketleri hiç
durmadan çalışmaya devam etti. Bu da halkımıza vermiş olduğumuz hizmetin
kutsallığını gösteriyor. Enerji; insanın hiç tükenmeyen en temel
ihtiyaçlarından birisi, biz de bunun bilincinde bütün önlemlerimizle bu
ihtiyacı karşılamak için çalışıyoruz. Her zaman söylediğimiz gibi, hayat
enerjisiz olmaz.
MİNİMUM
TEMAS MAKSİMUM MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ
Post Pandemi döneminde de
minimum temas, maksimum müşteri memnuniyeti anlayışı ile işlemlerimize devam
edeceğiz. Pandemi, dijital hayata direkt ve mecburi bir geçiş sağladı. Bu
alışkanlıkların kolay değişmeyeceğini düşünüyorum. Daha çok büyükşehirlerde ve
yoğun sektörlerde zaman kaybına yol açan fiziksel buluşmalar yerini online
meeting e bırakacak. Online olarak uzaktan bağlantı ile gerçekleşecek
toplantılar devam edecek ve bu iş modellerini hızla ve kalıcı bir şekilde
değiştirecek diye düşünüyorum. Bu durum, teknoloji ve dijital dünya ile adaptasyonu
kolay olmayan sektörler ve bölgeler için krizi fırsata çevirmek olarak
düşünülebilir.
TÜKETİCİLERİMİZE
HER ZAMAN BİR TELEFON KADAR YAKINIZ
Tüketicilerimize her
zaman duyurduğumuz gibi, bize istedikleri zaman ulaşabilecekleri kadar
yakınlarındayız. Bölgemizin içerisinde yer alan bütün il ve ilçelerde bulunan
Tüketici İşlem Merkezlerimiz, 7/24 hizmet vermeye devam eden Çağrı Merkezimiz
ve bizimle interaktif bir ilişki içerisinde oldukları sosyal medya
hesaplarımızla onlar için en iyi hizmeti vermeye devam ediyoruz.
İlk Yorumu Yap