Öğrenciler Su Deposu Üzerinde Şebeke Arıyor!
Ulaştırma ve Altyapı
Bakanı’nın Adıyaman’a gerçekleştirdiği ziyarete ilişkin açıklamalarda bulunan
Tutdere, “Önceki gün Gaziantep’te 433 Milyonluk raylı sistem yatırımıyla ilgili
açıklamalarda bulunan Ulaştırma Bakanı, Adıyaman ziyaretinde ise Edirne’den
Şanlıurfa’ya kadar olan ancak Adıyaman’ın kıyısından köşesinden geçmeyen otoyol
ağlarından bahsetti. Oysa Adıyaman halkı Çelikhan yolu, Göksu Köprüsü,
Gerger’in Yolu olmayan Köylerine ulaşım, Adıyaman trafiğini rahatlatacak yeni
projeler ile yarım kalmış ya da hiç başlanmamış projelerin bir an evvel hayata
geçirileceğini duymak istiyordu.” dedi.
3
Yıldır İletmemize Rağmen Ulaşımdaki Sorunlar Bir Türlü Çözülmedi!
Adıyaman’ın ulaşım ve
altyapı ile ilgili sorunlarını her platformda ısrarla dile getirdiklerini ifade
eden Tutdere, “2018 yılında, 2019 yılında ve en son 2020 yılında gerçekleşen
bütçe ve kesin hesap görüşmelerinde Ulaştırma Bakanları’na bizzat ilettiğimiz,
dile getirdiğimiz sorunlarda neredeyse bir arpa boyu yol kat edilmediğini
üzülerek görmekteyiz. Adıyaman maalesef ulaştırma ve altyapı projelerinde
gerekli ilgiyi görmüyor. Adıyaman’daki her müjde ya proje aşamasında kalıyor ya
da sembolik rakamlarla iz ödenek kapsamında sadece yatırım programlarında yer
alıyor. Ne hikmetse komşu illerimizi Adıyaman'a bağlayan ana arter yollar
Adıyaman'ın sınırlarına girdiğinde yarım kaldı ve çoğu da hâlâ yarım yamalak
şekilde duruyor. Vatandaşlarımız artık sadece sembolik rakamlarla yatırım
programlarında görünmesini değil, icraata geçilerek bu yatırımların
tamamlanmasını istiyor.” dedi.
Adıyaman’da
ki Bölünmüş Yol Uzunluğu Türkiye Ortalamasının 83 Km Altında
Ulaştırma Bakanı’nın
Adıyaman ziyaretinde Adıyamanlıları heyecanlandıracak herhangi bir projenin
açıklanmamış olmasını eleştiren Tutdere, “Ulaştırma Bakanı Adıyaman’da 2003
yılında 23 km olan bölünmüş yol uzunluğunu 256 km çıkardıklarını ifade etti.
Sayın bakanın sözlerinden de anlaşıldığı gibi 19 yıllık Ak Parti iktidarı
Adıyaman’a sadece 233 km bölünmüş yol yapmış. İlk bakışta büyük bir icraatmış
gibi ifade edilse de Adıyaman’a yapılan toplam bölünmüş yol uzunluğu Türkiye
ortalamasının 83 km altında. Türkiye’deki bölünmüş yolların toplam uzunluğunun
27 bin 470 km olduğu dikkate aldığında Adıyaman’daki bölünmüş yol uzunluğu
yüzde birin altında! Ak Parti iktidarları süresince Adıyaman’ın kamu
hizmetlerinden yeteri kadar faydalanamadığı sadece bölünmüş yol tablosundan
bile açıkça anlaşılıyor. Sayın Bakan’ın Adıyaman ziyaretinde Adıyaman Belediye
Başkanı, “Çevreyolu Olmayan Nadir İllerden Biri Adıyaman” sözleriyle Ulaştırma
ve Altyapı Bakanlarının ve AKP iktidarlarının Adıyaman karnesini çok net
özetlemiştir.” dedi.
Ulaştırma
Bakanı Hızlı Tren, Göksu Köprüsü ve Çelikhan Yoluna Hiç Değinmedi!
Ulaştırma
Bakanının Adıyaman’ın ulaşımdaki temel sorunlarından olan projelerin birçoğu
ile ilgili açıklama yapmaktan kaçındığını belirten Tutdere, “Sayın bakan yıkım
kararı bulunan ve adeta kaderine terk edilen Göksu Köprüsü, İktidarın
temsilcilerinin dillerinden düşürmediği Hızlı Tren ve yıllardır tamamlanmadığı
için adeta ölüm yoluna dönüşen Adıyaman-Çelikhan yolu ile ilgili tek kelime
söylememesi manidardır.” dedi.
Öğrenciler
Su Deposu Üzerinde Şebeke Arıyor!
Adıyaman'ın Sincik
ilçesine bağlı Sakız Köyü, Derecik Mezrasında yaşayan öğrencilerin köylerinde
internet çekmediği için köyün üst tarafında bulunan su deposunun üzerine
çıkarak canlı derslere katılabildiğini hatırlatan Tutdere, “Adıyaman’ın Sincik
ilçesi Sakız Köyü Derecik Mezrasında internet çekmediği için tepeye tırmanan
öğrencilerin mezradan yaklaşık 1 km uzaklıkta bulunan su deposunun üzerinde
canlı derslere katılabildiğini geçtiğimiz günlerde basınımız gündeme taşımıştı.
Başta Gerger, Sincik ve Çelikhan olmak üzere birçok yerleşim yerinde internet
altyapısı yok. Buralarda yaşayan öğrencilerimiz online derslere giremediği için
mağdur! Sayın bakan Adıyaman’ın diğer önemli sorunları gibi bu sorunu da
görmezden geldi.” dedi.
Çevreyolu
Dahi Olmayan Adıyaman’ın Ulaşım ve Altyapı Konusunda Birçok Sorunu Var
Adıyaman’ın ulaşım ve
altyapı konusunda acil çözüm bekleyen sorunları olduğunu hatırlatan
Milletvekili Tutdere, “Adıyaman yol konusunda komşu illerine göre geri
bırakıldı. Adıyamanlılar için çileye dönüşen yol sorunlarından sadece birkaçına
değinecek olursak, Adıyaman-Çelikhan Yolu, Şanlıurfa-Adıyaman yolu üzerindeki
Fırat Köprüsü, Gaziantep-Adıyaman yolu, Besni Viyadüğü, Adıyaman-Diyarbakır
bağlantı yolunun özellikle Narince-Kahta kısmı, Gerger’in yolları gibi pek çok
sorun ilgili bakanlık ve iktidar temsilcileri tarafından görmezden
gelinmektedir. Biz sayın Bakan’a, Adıyaman'a yapılan bu ayrımcılığın nedenini
defalarca sorduk, yine soruyoruz. "Yol" deyince yollar Adıyaman'da
niye çıkmaz yola dönüyor? Adıyaman halkı bunun cevabını bekliyor.” dedi.
Adıyaman
Daha Fazlasını Hak Ediyor
Altınşehir’de yapılan
battı-çıktı için emeği geçenlere teşekkür eden TBMM Başkanlık Divanı Üyesi
Tutdere, “Altınşehir mevkiinde yapılan farklı seviyeli kavşakta emeği geçen
herkese teşekkür ediyorum. Ancak Adıyaman bundan çok daha fazlasını hak ediyor.
İktidar temsilcileri geç de olsa bakandan hastane kavşağına farklı seviyeli
kavşak yapılmasını talep ettiler. Günaydın! Hastanemiz 2015 yılında hizmete
açıldı. Aradan 6 yıl geçti, yeni mi aklınıza geldi? Sadece hastane kavşağında
böyle bir çalışmanın yapılması Adıyaman trafiğini rahatlatmayacaktır. Daha önce
de talep ettiğimiz gibi hastane kavşağının yanı sıra yeni valilik binası önüne
de farklı seviyeli kavşak yapılması gerekmektedir. Adıyaman kamu
yatırımlarından hakkını alana kadar halkımızla birlikte çalışmaya devam
edeceğiz.” şeklinde açıklamalarda bulundu.
İlk Yorumu Yap