Grup Başkanvekili Aydın?dan Üç Müjde Birden
Ak Parti Grup Başkanvekili
ve Adıyaman Milletvekili Ahmet AYDIN Kahta-Narince-Siverek duble yol yapım
ihalesinin yapıldığını ve Sincik-Malatya yolu?nun Karayolları ağı kapsamına
alındığını açıkladı.
Konu ile ilgili Kahta Ses
gazetesi İmtiyaz sahibi Ziya Bozkurt?a açıklamada bulunan Grup Başkanvekili
Aydın, bu güne kadar verdikleri sözlerini birer birer yerine getirmenin
mutluluğu ve gururunu yaşadıklarını dile getiren Aydın, iktidarımız özellikle
son yıllarda Adıyaman`da barajdan sulamaya, yüksek maliyetli üst yapılardan
yollara, her alanda muhteşem eserler yapıldığını vurguladı.
Kısa süre önce yapımı
tamamlanan ve inşallah Mart Ayı içersinde trafiğe açılması planlanan Nissibi
Köprüsü`nün gururunu yaşadıklarını dile getiren Aydın,?Adıyaman?ımız ve
özellikle Kâhta?mız çıkmaz bir sokak konumundaydı. Çok şükür Nissibi Köprüsü
ile Adıyaman?ımız ve Kâhta?mız çıkmaz sokak olmaktan kurtuldu. Köprünün
yapılması için büyük mücadeleler verdik. Ama yılmadık. Çok şükür bugün
halkımızın yıllara dayanan hayalini hayata geçirdik. Bugün bunun haklı gurunu
hep birlikte yaşıyoruz. İnsanımız hizmetlerin en güzeline layıktır?
Koçali ve Çetintepe
Barajları gibi iki büyük projeden hemen sonra ve yılın ilk günlerinde Nissibi
Köprüsü`nün gururunu yaşarken, yine 2015`in hemen bu ilk günlerinde Gömikan
Barajı Projesi`nin 2015 yılı DSİ yatırım programına alındığını ifade eden
Aydın,"Bugünkü rakamlara göre, muhtemel maliyeti 307 milyon 625 bin Tl
olarak belirlenen Gömükan Barajı ile 55 milyon metreküp su depolama ile
birlikte, 72.610 dekar alanın sulaması hedeflenmektedir?
Kâhta-Narince-Siverek
bağlantı yolu ihalesinin Karayolları Müdürlüğünce16.01,2015 tarihinde ihalesi
yapıldığını ve sonuçlanmasının hemen akabinde inşaatına başlanacağını ifade
Aydın;
?Adıyaman
-Kâhta-Narince-Siverek Yolu, 50 Km uzunluğunda olup, fiziki ve geometrik
standartları düşük bir yoldur. Bu kesimde 7 Açıklıklı Kâhta 1 Köprüsü
bulunmaktadır. Yolun standardının düşük olması, yeni yapılan Nissibi Köprüsünün
2x2 olarak yapılması ve bölünmüş yol bütünlüğünün sağlanması nedeniyle yolun
geometrik standardının 2x2 ? ye yükseltilerek (BSK) ?lı olarak yapılmasına
ihtiyaç duyulmaktadır. Proje tamamlandığında9 km kısalmasağlanacak olup, buna
bağlı olarak da yaklaşık 20 dak. hıza bağlı zamandan sağlanan tasarruf
sağlanacaktır. Bu güzergâh üzerinde 1 Ad. Köprü, 2 Ad. viyadük bulunmaktadır.
Karayolları Genel Müdürlüğünce16.01,2015 tarihinde ihalesi yapılmıştır,
sonuçlanmasının hemen akabinde inşaatına başlanacaktır.
Adıyaman-Kâhta-Siverek-Diyarbakır
yolunun, Atatürk barajı gölü nedeniyle feribotla geçişinin sağlandığı kesime
inşa edilenNissibi köprüsünün yapım işi bitme aşamasındadır. Mevcut yol ile
köprü arasında herhangi bir bağlantı bulunmamakta olup, köprünün trafiğe
açılması için Km:66+000-68+617 arasındaki bağlantı yolunun mutlak suretle yapılması
gerekmektedir. Bu nedenle Karayolları Genel Müdürlüğünden olur alınmak
suretiyle mevcut yol ile köprü arasında bağlantı yolu olarak 2,6 Km?nin ihalesi
Karayolları Bölge Müdürlüğünce 02.01.2015 tarihinde yapılmış olup, ihale
sonuçlanma aşamasındadır. Bu iş bünyesinde 420.000 m3 yarma kazısı, 3.843 m3
beton, 9.678 m3 taş duvar, 32.984 tonplentmiksalttemel ve 31.058 tonplentmiks
temel imalatları bulunmaktadır. İşin yaklaşık maliyeti 7.945.000 TL ?dir?
Sincik-Malatya Yolunu,
Karayolları Ağına Alıyoruz
Sincik Malatya yolunun
Karayolları ağına alınacağını söyleyen Grup Başkanvekili Aydın, Nisibbi
Köprüsünde incelemelerde bulunmak üzere İlimize gelen Ulaştırma, Denizcilik ve
Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan ile birlikte gelerek, Sincik Malatya yolunun
Karayolları ağına alınması için Sayın Bakandan söz aldığını söyledi.
Sincik, bu yolla birlikte
hem tarihi, hem kültürel, hem de inanç turizmin olduğu bir bölge olacağını
söyleyen AK Parti Grup Başkanvekili Ahmet Aydın, Sincik`in önemli bir kavşak
haline geleceğini, bu yolun Sincik`in tarihini, talihini değiştireceğini
söyledi.
Aydın "Sincik-Malatya
yolunun karayolları ağına alınması için, Adıyaman`danki bürokratlarımızdan ve
bölge müdürlüğümüzden Karayolları Genel müdürlüğüne teklifte bulunmasını
istemiştim, onlar teklifi yapmışlardı. Bu yolumuzun Karayolları ağına alınması
için Karayolları Genel Müdürü ile de görüştüm, yapılan teklif yazısını aldım.
Geçtiğimiz günlerde Sayın Bakanımızla birlikte Nisibbi köprüsünde incelemelerde
bulunmak üzere Adıyaman`a gelirken uçakta Sayın Bakanımıza bu talebimizi
iletim.
Çünkü burası artık
şehirlerarası bir yol olacak, dolayısıyla köy standartlarında değil,
Karayolları standartlarında bir yol olması için bu yolun bakımı onarımı için
Özel İdareden alınıp Karayolları ağına alınması gerektiğini söyledim. Sonra
Belediye Başkanımız geldi Sayın Bakana konuyu arz etti, Sayın Bakan, Ahmet bey
söyledi, İnşallah çözeceğiz onu dedi, sözü verdi. Bu yolumuzu Karayolları ağına
alıyoruz. Sincik Malatya yolunu çok daha standartları yüksek bir hale
getireceğiz.
İnşallah daha hareketli
Sincik için bir cazibe merkezi oluşacak. O yol Karayolları standartlarına
geldikten sonra Kâhta, Gerger, Siverek ve çevre illerden çok daha mesafe kısa
olduğu için o yol tercih edilecek. Sincik`in en önemli beklentileri,
taleplerinden biriydi bu yol, bunu da çözüyoruz. Sayın Bakanımız tamam dedi,
kesin talimatı vermiş, işlemleri başlatıyoruz. Nisibbi köprüsü üzerinden
gelenler Sincik üzerinden bu yolu çok kullanılacak ve hakkâkten Sincik bir
cazibe merkezi haline gelecek. Yol medeniyettir. bu ana yolu orda o şekilde
verdiğimiz taktirde, Sincik açısından hem tarihi, hem kültürel, hem de inanç
turizmin olduğu bir bölge olacak. Nisibbi Köprüsü ile Kahta arasında duble yol
yapıyoruz, muazzam bir yol yapacağız. O yol bağlantısı üzerinden inşallah
Malatya yolu çok hareketlenecek, Sincik önemli bir kavşak haline gelecek. Yani
bu Sincik`in bence tarihini, talihini değiştirecek bir şey, Sincik`e Hayırlı
olsun" şeklinde açıklamalarda bulundu.
İlk Yorumu Yap